Photobucket

Saturday, May 24, 2008

အျပံဳးတစ္ခုဖန္ဆင္းေပးေသာအတိတ္ဆီသို႔

က်မ ဟိုတစ္ေန႔က ဘေလာခ္တစ္ခုက သတင္းေလးကို ဖတ္ရင္း က်မ အမိေျမမွာအလည္ေ၇ာက္စဥ္အခါက အျဖစ္ပ်က္ေလး တစ္ခုကို သြားသတိရ လိုက္မိပါတယ္၊ က်မ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္တုန္းက ျမန္မာျပည္ကို အလည္တစ္ေခါက္ ျပန္ခြင့္ရခဲ့တယ္။ က်မ တို႔မိသာစုမွာလည္း က်မ ေမေမရယ္ ေဖေဖရယ္. ကိုကို၊ မမ(ေယာင္းမ)ရယ္၊ က်မ ခ်စ္ေသာတူေလးတို႔နဲ႔ အတူအခ်ိန္ျဖဳန္းခဲ့တယ္၊ မိသာစုစံုစံုလင္လင္ အိမ္ေရွ႔မွာစကား ၀ိုင္းဖြဲ႔လို႔ စကားေျပာရင္ း။ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြ ဖလွယ္ေနၾကပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ က်မ တို႔အိမ္ထဲကို ရက္ကြက္လူၾကီး အပါအ၀င္ လူငါးေယာက္ေလာက္ က စာအုပ္တစ္အုပ္ ေဘာလ္ပင္တစ္ေခ်ာင္းကိုင္ျပီး ၀င္လာပါတယ္၊က်မ က သူတို႔ မ်က္ခြက္ကို ၾကည့္ရတာ က်က္သေ၇ရွိတယ္ မထင္လို႔ထိုင္၇ာက ေနထထြက္သြားပါတယ္၊ ကိုကို ကေတာ့ဆိုင္ကယ္နဲ႔ မုန္႔သြား၀ယ္လိုက္အံုး မယ္ဆိုျပီး ထြက္သြားပါတယ္၊ က်မ ေမေမက ေတာ့ ၀တ္တရားအရ ဧည့္ခံရင္းစကားေျပာေနပါတယ္။ ခဏအၾကာမွာ ေမေမက က်မ ကို" သမီးေ၇.. ေမေမကိုသံုးေထာင္ ေလာက္ယူခဲ့ေပးပါအံုးတဲ့"။ က်မ လဲ ပိုက္ဆံယူျပီး အိမ္ေရွ႔ကိုထြက္သြားရင္း ပါစပ္က အျငိမ္မေနဘဲ "ဘာအတြက္လဲေမေမ" လို႔ေမးလိုက္ေတာ့ ရက္ကြက္လူၾကီးဆိုသူက "ေအးကြယ္တဲ့ရပ္ကြက္ကင္းတဲက ဘက္ထရီအိုး ညက ေပ်ာက္သြားလို႔ သမီးေမေမဆီအလွဴလာခံတာပါတဲ့"
က်မ အေတာ္ေလးေဒါကန္သြားတယ္၊ရပ္ကြက္ကိုကင္းေစာင့္ဘို႔ထားတဲ့ကင္းတဲက ဘက္ထရီအိုးေတာင္ ေပ်ာက္သြားရင္၊ ရပ္ကြက္ကို ဘယ္လိုမ်ား ကင္းေစာင့္မလဲ။

သူတို႔ဘာသာမူးရူးျပီးအိပ္လို႔ဘက္ထရီအိုးေပ်ာက္သြားတာသူတို႔ေလ်ာ္ေပါ့ ၊ရပ္ကြက္ကိုသူခိုး၀င္လို႔ သူခိုးက ဒင္းတို႔ကို ဓါးနဲ႔ထိုးသြားလို႔ ေဆးရံုတတ္ရလို႔ဆိုရင္ေတာ့ အစအဆံုးကူညီျပီး အလွဴေငြထည့္ေပးလိုက္မယ္။ဒါမ်ိဳးေတာ့ တစ္က်ပ္တစ္ျပားေတာင္ မထည့္နိုင္ဘူးလို႔ က်မ လဲေျပာလိုက္ေ၇ာ၊ ရက္ကြက္လူၾကီးနဲ႔ အေပါင္းအပါေတြက က်မ ကို "ညည္းစကားတတ္တိုင္း လာမေျပာနဲ႔တဲ့"ငါတို႔က တာ၀န္အရလုပ္ေနရတာတဲ့ (က်မ စိတ္ထဲက ေမးလိုက္ခ်င္ပါေသးတယ္ ခင္ဗ်ားတို႔တာ၀န္က အားတိုင္း အလွဴလိုက္ခံရသလားလို႔) ညည္းတို႔ ေငြသံုးေလးေထာင္ကို ေငြလုပ္ေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ က်မတို႔ အဲဒီေငြကိုမတတ္နိုင္ဘူးလို႔ေျပာလိုက္တဲ့" က်မ လဲ အေတာ္စိတ္တိုလာလို႔ ေျပာလိုက္တယ္၊ က်မ အဲဒီဘက္ထရီအိုး ေပ်ာက္တဲ့ကိစၥမွာ အလွဳေငြ မထည့္လို႔မေက်နပ္ဘူးဆိုရင္ ၾကိဳက္တဲ့ဆီမွာ ဦးေလးတို႔တိုင္နိုင္တယ္။ က်မ ကိုယ္တိုင္လိုက္ရွင္းမယ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။က်မ ကို ညည္းၾကပ္ၾကပ္သတိထားဆိုျပီး ၾကိမ္းေမာင္းျပီး ေဒါသတၾကီး ထြက္သြားပါတယ္၊ က်မ ေမေမကေတာ့ နားေအးျပီး ေ၇ာဆိုျပီးအခုေတာ့ဇယာ
းရွဳပ္ျပီးျပသနာအရွာခံရလိမ့္မယ္တဲ့။က်မ ေမေမ ရဲ႕အေတြးနဲ႔အေျပာကိုက်မ ဘာမွမေ၀ဖန္လိုဘူး။ေမေမက ဒီပတ္၀န္းက်င္မွာ ဒီလို အာဏာကို အလႊဲသံုးစားလုပ္သူေတြရဲ႕လက္ေအာက္မွာ ေမေမက အရည္ထူေနပါျပီ။က်မ ေမေမ တို႔အိမ္မွာ ဥပေဒနဲ႔ မလြတ္တာ ဘာတစ္ခုမွမလုပ္ပါဘူး။ အလွဴေငြမထည့္တဲ့ရန္ျငိဳးေၾကာင့္ ရက္ကြက္လူၾကီးက က်မ မျပန္ခင္အခ်ိန္မွာဘဲ။က်မတို႔အိမ္ကို ဧည့္စာရင္း၀င္စစ္ေဆးပါတယ္၊သူတို႔လာခ်ိန္က ည (၁၂)နာရီေက်ာ္ေနပါျပီ။အဲေတာ့က်မ အစ္ကိုက တံခါးထဖြင့္ေပးရင္ ဘာကိစၥရွိလို႔လဲလို႔ေမးေတာ့ တာ၀န္အရ ဧည့္စာရင္းစစ္ေဆးခ်င္လို႔ပါတဲ့၊ရဲလို႔ယူဆရတဲ့ငမူးႏွစ္ေကာင္ရယ္အရပ္၀တ္နဲ႔လ.၀.က ႏွစ္ေယာက္ရယ္ ပါပါတယ္။ဟုတ္ကဲ့အဲဒါဆိုရင္ ဧည့္စာရင္းစစ္ဘို႔အမ်ားဆံုးတာ၀န္ရွိတဲ့လူက လ၀က က လူေတြပါအဲေတာ့သူတို႔ေတြက လ၀က က ပါဆိုတာကို ေသခ်ာေအာင္က်မ တို႔အိမ္ထဲမ၀င္ခင္ ၀န္ထမ္းကဒ္ေလးထုတ္ျပသင့္ပါတယ္လို႔က်မ ေျပာလိုက္ေတာ့ရက္ကြက္လူၾကီးက ေဒါပြသြားပါတယ္။လ၀က ၀န္ထမ္းထဲက တစ္ေယာက္က ေတာ့ရပါတယ္ညီမဆိုျပီးသူ႔၀န္ထမ္းကဒ္ကိုထုတ္ျပပါတယ္။က်မ ေဖေဖက ေတာ့ညေနက ကိုကိုနဲ႔ဖန္ခြက္တိုက္တာ မ်ားသြားတဲ့အတြက္အခန္းထဲမွာမူးေနေလရဲ႕၊ က်မ ေလစိတ္တိုတာနဲ႔သူတို႔အခန္းထဲမ၀င္ခင္၀င္ျပီး ေဖေဖက ေမွာက္လ်က္အိပ္ေနတာပါ။က်မ လဲ ပုဆိုးကို ဖင္ေပၚေအာင္ခြ်တ္ထားေပးလိုက္တယ္။(က်မေဖေဖက ေတာ့မူးျပီးအိပ္ေနလို႔မသိပါ မနက္က်သိေတာ့က်မ အေတာ္လဲအဆဲခံလိုက္ရပါတယ္ :P)။ေနာက္ျပီးက်မ တူေလး အိပ္ေနတဲ့ ျခင္ေထာင္ကိုလွန္ၾကည့္ျပီး။ က်မ ေဖေဖအိပ္ေနေသာျခင္ေထာင္ကိုလွန္ေတာ့ေဖေဖ့၏ အနက္နုေ၇ာင္ဖင္ အစြမ္းေၾကာင့္ ဧည့္စာရင္းစစ္သူ တာ၀န္ရွိလူၾကီးမင္းမ်ား မအီမလည္မ်က္ႏွာနဲ႔အိုေကဆိုျပီး ဧည့္ခန္းဘက္ျပန္ထြက္အလာ၊ က်မ စာပြဲေပၚက စာအုပ္တစ္အုပ္ထဲမွာ က်မ Book Mark လုပ္ထားတဲ့ ေဒၚလာတစ္က်ပ္တန္ကိုေတြ႔သြားျပီး၊လ၀က ဆိုသူ ငမူး လဒ တစ္ေကာင္က က်မ ေမေမကို ၾကည့္ရင္းေမးပါတယ္၊ "အန္တီတို႔မွာ နိုင္ငံျခားေငြ ကိုင္ေဆာင္ခြင့္လက္မွတ္ရွိလားတဲ့ "ေမေမ က လဲ ရိုးရွင္းစြာ ေျဖလိုက္ပါတယ္၊ "မရွိဘူးငါ့တူ"တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာဘဲကိုယ္ေတာ္က ဂြင္တည့္ျပီး အဲဒီစာအုပ္ၾကားထဲက ေဒၚလာတစ္က်ပ္တန္ကို ဆြဲထုတ္ျပီး။ အန္တီ တို႔အိမ္မွာနိုင္ငံျခား ေငြကိုင္ေဆာင္ခြင့္လက္မွတ္မရွိဘဲ ကိုင္ေဆာင္တာ အာတရားမ၀င္ဘူးလို႔ စတင္ျပီးေျပာပါတယ္ ။ရက္ကြက္လူၾကီး ဆိုသူကလည္း ဂြင္ထဲ၀င္ျပီး ဆိုျပီးအခ်ိဳး ေျပာင္းသြားပါတယ္။ က်မ ေယာင္မနဲ႔က်မ က ဟက္ဟက္ပတ္ပတ္ ကိုရီမိပါတယ္။က်မ လဲ ခဏေနပါအံုးဆရာသမားတို႔ရယ္ဆိုျပီး ခပ္ေငါ့ေငါ့ေျပာျပီး။ က်မ ေက်ာပိုးအိတ္ထဲက က်မ ပတ္စ္စပို႔ နဲ႔ေဖေဖ ပတ္စပို႔ကို ထုတ္ျပလိုက္ပါတယ္၊ အဲဒီပတ္စ္ပို႔ထဲကက်မ ရဲ႕ .......နိုင္ငံက Student visa ေလးကို ျပလိုက္ပါတယ္။ က်မေသခ်ာေအာင္ဘဲရွင္းျပလိုက္ပါတယ္ က်မတို႔အဲဒီနိုင္ငံမွာ ျမန္မာေငြသံုးလို႔မရပါဘူး၊ ေနာက္တစ္ခုက က်မ အဲဒီနိုင္ငံကို ျပန္သြားရအံုးမွာပါ။ အခု ေက်ာင္းပိတ္ရက္ခြင့္ရလို႔ေဖေဖနဲ႔အတူတူေမေမ့ဆီျပန္လာတဲ့အေၾကာင္းေျပာလိုက္ပါတယ္။က်မက ေသခ်ာ သြားေအာင္ က်မရဲ႕ double entry တံဆိပ္တံုးေလးကို ထပ္ျပီးညႊ႔န္ျပလိုက္ပါတယ္။
က်မ ေမေမသည္“ အငယ္မခဏလာျပီး ျပသနာမရွာနဲ႔တဲ့ “။ က်မ က ဘဲျပသနာရွာသလား။ျပသနာေတြကဘဲ က်မေရွ႔မွာေ၇ာက္ေ၇ာက္လာသလားေတာ့မသိ။သို႔ေသာ္တစ္ခ်ိန္က အတိတ္က ျပသာနာတစ္ခုက က်မ အတြက္ အျပံဳးတစ္ခုကို ဖန္ဆင္းေပးသည္ မွာေတာ့ အမွန္ပင္။

ေမသူပိုင္

6 comments:

Anonymous said...

ေမသူေရ ...အတိတ္ကျပသာနာေတြက အျပံဳးဆိုလို႕ ရွိရင္ အစ္ကို႕မွာအျပံဳးမ်ားစြာပိုင္ဆိုင္ ေနျပီထင္တယ္....

ေမသူပိုင္ said...

ကိုစိုင္းေရ အတိတ္ဆိုတာ ေျပာင္းလဲပစ္လို႔ရတဲ့အရာမဟုတ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ျပီးခဲ့တဲ့အရာေတြကအမွားဆိုရင္လဲ အဲဒီအမွားကေနသင္ခန္းစာယူျပီးျပင္ဆင္ၾကတာေပါ့၊အတိတ္မွာစိတ္မေကာင္းစရာ ၊၀မ္းနည္းစရာေၾကကြဲစရာေတြလည္းရွိသလို၊မ်က္ႏွာကိုအျပံဳးတစ္ခ်က္ထင္ဟပ္ေစမည့္အတိတ္ဆိုတာ ကိုယ္စီရွိၾကပါတယ္ကိုစိုင္းရယ္
ေမသူလဲ ရင့္က်တ္သူတစ္ေယာက္ေတာ့မဟုတ္ပါဘူး ကိုယ့္ရဲ႕ကိုယ့္ေတြ႔အျဖစ္ပ်က္ေလးေတြကို လူငယ္တစ္ေယာက္အေနနဲ႔မွ်ေ၀တဲ့သေဘာပါ
May Thu

Tea said...

ဒီလိုမ်ိဳး တစ္ခ်ိန္လံုး အလွဴေငြေတြ လာလာေကာက္တာ သူတုိ႕ရဲ႕ ထာ၀ရအက်င့္ပါ။ ျမန္မာျပည္မွာ လူတန္းစားနည္းပါး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အက်င့္ေတြ လြဲမွားေနပါတယ္။ သူတို႕မွာလဲ အျပစ္မရွိပါဘူး။ သူတုိ႕ သင္ျပ ရွင္းလင္းျခင္း မခံရလို႕ပါ။ ဘယ္ဟာက အမွန္ ဘယ္ဟာက အမွားဆိုတာ သိရင္ သူတို႕ နားလည္သြားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ သိတဲ့အတိုင္း ရွင္းျပလို႕မရေတာ့ လြတ္လပ္မႈမရွိေတာ့ ဒီလို နအဖ ၀န္ထမ္းေတြ တစ္ေန႕တစ္ျခား အက်င့္ပ်က္လာမွာကို စိုးရိမ္ရတယ္။ ျပည္သူေတြကို ႏိုင္ထက္စီးနင္းလုပ္လာမွာ စိုးရိမ္ရတယ္။ အာဏာကို ပိုပို အလြဲသံုးစား လုပ္လာမွာ ပိုျပီး စိုးရိမ္ရတယ္။

ဒါေတြျဖစ္ျဖစ္လာရင္ သူတို႕ေတြ ျပည္သူေတြနဲ႕ ပိုပိုျပီး ေ၀းသြားမွာ စိုးရိမ္ရတယ္။

လြတ္လပ္မႈေတြလိုေနတယ္။

ႏိုင္ငံေရးဟာ အေရးၾကီးတယ္။

Tea

Tea said...

"က်မ တို႔မိသာစုမွာလည္း က်မ ေမေမရယ္ ေဖေဖရယ္. ကိုကို၊ မမ(ေယာင္းမ)ရယ္၊ က်မ ခ်စ္ေသာတူေလးတို႔နဲ႔ အတူအခ်ိန္ျဖဳန္းခဲ့တယ္၊ မိသာစုစံုစံုလင္လင္ အိမ္ေရွ႔မွာစကား ၀ိုင္းဖြဲ႔လို႔ စကားေျပာရင္ း။ အေတြ႔အၾကံဳေလးေတြ ဖလွယ္ေနၾကပါတယ္၊ အဲဒီအခ်ိန္မွာ "

အခ်ိန္ေကာင္းလို႕ ေၾကညာဆိုးေတြ ၀င္တာလဲ စိတ္မေကာင္းပါ။ အင္မတန္တန္ဖိုးရွိေသာ အခ်ိန္ေတြ ဘာနဲ႕မွ လဲလို႕မရဘူးဆိုတာလဲ နားလည္ပါတယ္။

၀မ္းနည္းျခင္းမ်ားစြာျဖင့္

CrazyCAT said...

hee hee
mee kinn mar battery ooh pyauk tei
:P
that's rofl!!!
what a hit, ma may thu :)

Anonymous said...

ျမန္မာျပည္ရဲ့ အဓိက ျပသနာက အဲဒါေတြလည္း ပါတယ္လို႕က်ေနာ္ေတာ့ထင္တာပဲေမသူ။ ဒါကျမိဳ႕ေပၚပဲရွိေသးတာေနာ္။ ျမိဳ႕ေသးေသးေတြ၊ ရြာေတြဆို ပိုလို႕ဆိုးေသးတယ္။ သူတို႕ထင္သလိုကို လုပ္ေနၾကတာ။ အဓိက ကေတာ့ ပညာမတတ္တတ္ လူေတြေပါ့ သူတို႕က အဓိက ျပသနာ လူတန္းစား တစ္ရပ္ျဖစ္ေနတယ္။ ေသခ်ာလည္း မသိ၊ အေျမာ္အျမင္ၾကီးၾကီးလည္း မျမင္ႏိုင္ေတာ့ သူတို႕သိတာေလးကို အဟုတ္ၾကီးမွတ္ျပီး လူေတြကို ျပသနာရွာ၊ ေငြညွစ္ေပါ့ေလ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္သူေတြက ပညာမတတ္ၾကတာ၊ ရံုးျပင္ကနားေတြကို ေၾကာက္ၾကတာမ်ားတယ္။ ရဲတို႕ဘာတို႕ဆို သူတို႕ကေ၀းရာက ေရွာင္ခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒါနဲ႕ပဲ အဲဒီလူတန္းစားက ၾကီးထြား၊ တန္ခိုးၾကီးလာေရာဗ်ာ။ ခုဆို ထိမ္းမႏိုင္ သိမ္းမရေပါ့။ အာဏာပိုင္ဆိုသူေတြကလည္း အဲလိုလူတန္းစားနဲ႕ေပါင္းမိေတာ့ ဖြတ္မိေက်ာင္းျဖစ္၊ျမစ္မခ်မ္းသာ ဆိုသလို ျဖစ္ကုန္တာပဲဗ်ိဳ႕။ အဲဒီျပသနာက နာတာရွည္ျဖစ္ေနျပီဗ်။ ေျပာရရင္ လည္း က်ေနာ့္တို႕ႏိုင္ငံက အေကာင္းကို မရွိေတာ့ပါဘူးဗ်ာ။