Photobucket

Monday, September 8, 2008

အင္ဂ်င္နီးယားရင္းအံ့ဖြယ္- A380 (အပိုင္း- ၁)





ကၽႊန္ေတာ္လည္းပိုစ႔္မတင္ျဖစ္တာေတာ္ေတာ္ေလးၾကာသြားတယ္။ ေဆာရီးဘဲပါဗ်။ ေနြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္ကုန္သြားလို႔ဝမ္းနည္းေနလို႔ကတစ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းသားသစ္ေရာက္လို႔ ျပင္ဆင္ေပးရတာကတစ္ခ်က္၊ အိပ္ငိုက္လို႔ ေရးျပီးပိုစ္႔ကို မွားဖ်က္မိတာကတစ္ခ်က္ နဲ႔ မေရးျဖစ္တာပါ။ဆင္ေျခေပးတာ :P။ ေက်ာင္းလည္းဖြင္႔ျပီဆိုေတာ့ အတန္းတစ္ခုျပီးတစ္ခုတက္လိုက္၊ ထြက္လိုက္လုပ္ေနရတယ္။ ေကာင္းတာတစ္ခုကေတာ႔ေက်ာင္း canteen ျပန္ဖြင့္တာပါ။ ေနြရာသီတုန္းကအစာျပတ္လို႔ ဆယ္ေပါင္ေလာက္က်သြားတာ(ေပဖူုးအားက်ေနေလာက္ျပီ) အခုမွဘဲ အတုိးခ်ျပီးျပန္စားရေတာ့မယ္။

ကၽႊန္ေတာ္ဒီတစ္ပတ္ေျပာမယ့္အေၾကာင္းကေတာ့ A380 ကမၻာ႔အၾကီးဆုံး ခရီးသည္ေလယဥ္အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။ အင္ဂ်င္နီးယားရင္းေလာက၏ ၾကီးက်ယ္ေသာေအာင္ျမင္မွုတစ္ခုလို႔ ဆိုရပါမည္။ A380 အေၾကာင္းမေျပာခင္ ၄င္း၏ထူးျခားခ်က္မ်ားကိုေျပာရရင္ေတာ့ A380 သည္ -

၁။ ခရီးသည္ေပါင္း ၈၄၀ ေက်ာ္ဆန္႔ျခင္း

၂။ အရွည္ ၇၃ မီတာ၊ အလ်ား ၇၉.၈ မီတာ၊ အျမင့္ ၂၄.၁ မီတာရိွျခင္း။ (Boeing-747 သည္ အရွည္ ၇၆ မီတာ၊ အလ်ား ၆၈.၅ မီတာ၊ အျမင့္ ၁၉.၄ မီတာရိွသည္။)

၃။ အေလးခ်ိန္တန္ ၅၉၀ ေလးျခင္း။ (ကမၻာ႔ဒုတိယအၾကီးဆုံး ခရီးသည္ေလယဥ္ Boeing-747 သည္ တန္ခ်န္ ၄၁၀ သာရိွသည္။)

၄။ အစမွအဆုံး ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၁၇.၄၉၆ ဘီလီလ်ွံနီးပါးကုန္က်ခဲ့ျခင္း။

၅။ စက္ပစၥည္းအစိတ္အပိုင္းမ်ားကို နို္င္ငံေပါင္းစုံမွရယူျခင္း။

၆။ ကမၻာ႔အၾကီးဆုံး ခရီးသည္ေလယဥ္ျဖစ္ျခင္း။

၇။ အရြယ္ၾကီးျခင္းတို႔ ျဖစ္ပါတယ္။




Boeing ၇၄၇ နဲဲ႔ယွဥ္ရင္ေတာ႔ Airbus 380 ကအရြယ္အမ်ားၾကီးပိုၾကီးတာကိုေတြ႔ရပါတယ္။ ခရီးသည္လည္း Boeing ထက္ ၅၀ ရာခိုင္နုွံးေက်ာ္ပို၍ဆန္႔ပါတယ္။ Airbus ဘာ ျဖစ္လို႔ဒီေလာက္ၾကီးတဲ့ေလယဥ္ေဆာက္ရတာလည္းဆိုတာစဥ္းစားစရာပါဘဲ။

ေဆာက္ျပီးသြားလၽွ်င္လည္းမိုးေပၚပ်ံနိုင္မလားဆိုတာလညး္ စိတ္ပူစရာပါဘဲ။ ဒါေပမဲ့ Airbus အခုလိုအရဲတင့္ျပီး အရူးထကာ စိတ္ကူးယဥ္ျပီး အေပ်ာ္ေဆာက္ေနတာေတာ့မေဟာ့ဘူး။ Boeing ရဲ့ ၁၉၇၀ ခုနွစ္ဝန္းက်င္ ေလာက္ကတည္းက နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကီးစိုးမွူကို ခ်ိဳးနိွမ္နိုင္ေရးအတြက္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Boeing ၇၄၇၊ ၇၈၇(တည္ေဆာက္ဆဲ) စသည္႔ Model ေတြဟာခရီးသည္ နည္းနည္း(ပ်မ္းမွ်အားျဖင့္ ခရီးသည္အေယာက္ ၃၀၀ မွ ၄၀၀ ) ကိုမေဝးလံလွသည္႔ ေနရာနွစ္ခုကို ထိေရာက္စြာပ်ံသန္းနိုင္ဖုိ႔ရည္ရြယ္ကာတည္ေဆာက္ထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Airbus 380 ကေတာ႔ Boeing နဲ႔မတူတဲ့နည္းဗ်ဳဟာကိုအသုံးခ်ထားပါတယ္။ နွစ္စဥ္ ခရီးသည္ဦးေရ တိုးတက္လာသည္နဲ႔အမၽွ ေကာင္းကင္ၾကီးလည္းပိုျပီး ၾကပ္တိတ္လာျပီျဖစ္သည္။ ေနာင္အနွစ္ ၃၀၊ ၄၀ ေလာက္ဆို ေလယဥ္ကြင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားေနရာလူေတြနဲ႔ျပည္႔မည့္အေနအထားမွာရိွသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ Airbus သည္ ေကာင္းကင္တြင္ေနရာရွားပါးမွုပ်က္သာနာနဲ႔ နွစ္စဥ္တိုးပြားေနေသာ ခရီးသည္အေရအတြက္ကို သည္ေဆာင္နိုင္ေရးအတြက္ ယခုလို ကမၻာ႔အၾကီးဆုံး ေလယဥ္ A380 ကိုတည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ Airbus 380 သည္ ခရီးသည္ေပါင္း ၈၀၀ ေက်ာ္ကို တစ္နာရီ ၉၀၀ ကီလိုမီတာေက်ာ္ျဖင့္ ကီလိုမီတာေပါင္း ၁၅,၀၀၀ ေက်ာ္ မနားတမ္းပ်ံသန္းနိုင္စြမ္းရိွပါတယ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ Boeing ကျမိဳ႔တစ္ ျမိဳ႔နဲ႔တစ္ျမိဳ႔ပ်ံသန္းေနခ်ိန္တြင္ Airbus 380 ကေတာ့ သမုဒၵရာကိုျဖတ္ကာ တုိက္ၾကီးမ်ားကိုခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းေနမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ Airbus 380 ၏ၾကီးမားေသာ ဒီဇိုင္းေၾကာင့္ ခရီးေဝးပ်ံသန္းရာတြင္ ပ်ံသန္းရာတြင္ ဆီစားပို၍သက္သာသည္။
စတင္တည္ေဆာက္ျခင္း
Airbus ၃၈၀ ကို ၂၀၀၈ ဒီဇင္ဘာလ ၁၉ ရက္ေန႔တြင္ တည္ေဆာက္ဖို႔ Airbus အရာရိွမ်ားက ဆုံးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။
Airbus ၃၈၀ ကိုတျခား မိုဒယ္လ္ေဟာင္းမ်ားျဖစ္ေသာ Airbus ၃၃၀၊ ၃၄၀ ကိုေက်ာ္ကာအမည္ေပးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ၈ ကိုသုံးရျခင္းမွာ ၄င္းနံပါတ္သည္ ေလယဥ္ကိုယ္ထည္၏ ေထာင္႔ျဖတ္ဧရိယာကို ကုိယ္စားျပဳတလို အရွတိုက္နို္င္ငံမ်ားအတြက္ လပ္ေကာင္းေစေသာ ဂဏန္းလည္းဟုတ္တယ္။ တရုတ္နို္င္ငံတြင္ ၈ ၏အသံထြက္သည္ ၾကြယ္ဝမွုနဲ႔အသံထြက္တူုသည္။ ယင္းစီမံကိန္းအတြက္ ေဒၚလာ ၈.၈ ဘီလီ္လွ်ံခန္႔ကုန္က်မည္ဟု ရည္ရြယ္ထားေသာ္လည္း အစအဆုံး ၁၁ ဘီလီ္လွ်ံနီးပါးကုန္က်ခဲ့တယ္။ ဒီလိုမ်ိဳး စရိတ္ပိုကုန္က်ျခင္းကေတာ့ ၾကီးမားေသာစီမံကိန္းတိုင္းမွာေတြ႔ရေသာျပသာနာတစ္ခုပါ။ ဥပမာ ၁၉၄၁ တြင္The Pentagon ေဆာက္တုံကလည္း ၆၀ မီလီလွ်ံခန္႔သာ ခန္႕ မွန္းထားေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးေတာ့ စုစုေပါင္း ေဒၚလာ ၈၀ မီလီလွ်ံထိေရာက္သြားခဲ့တယ္။

ေအာက္ပါဗီဒီရိုတြင္ A380 ၏အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို စက္ရုံေရာက္ေအာင္ ေနရာစုံမွတင္တြင္းခဲ့ပုံကိုျပထားသည္။



Airbus တည္ေဆာက္ရာတြင္ စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းတဲ့တစ္ခ်က္ကေတာ့ နိုင္ငံအစံု၊ ေဒသအစံုမွပစၥည္းမ်ားရယူျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ယခု A380 လုုိၾကီးမားေသာေလယဥ္ကိုေဆာက္ရာတြင္ စက္ပစၥည္းအားလုံးကို တစ္ေနရာတည္းမွထုတ္လုပ္နိုင္ဖို႔ မျဖစ္နိုင္ပါဘူး။ A380 ၏အစိတ္အပိုင္းမ်ားကို ေအာက္ပါ ဥေရာပနိုင္ငံေပါင္းစုံမွရယူခဲသည္။
-ဘေရာ့ထိန္၊ ေဝလ္နိုင္ငံ။ (ေလယဥ္အေတာင္)
-ဟန္းဘတ္၊ ဂ်ာမနီ။ (ေလယဥ္ကိုယ္ထည္)
- စတိတ္၊ ဂ်ာမနီ။ (မီွးေတာင္၊ Tail fin)
- ပ်ဴအာတို ရီးရယ္လ္၊ စပိန္။ (Rudder)
- စိန္႔နာဇယ္လ္၊ ျပင္သစ္။ (ေလယဥ္ဦပိုင္း)
- မီးေယာ့၊ ျပင္သစ္။ (ေလယဥ္ကိုယ္ထည္နွင့္ အတြင္းပိုင္းတပ္ဆင္ဖြယ္ရာမ်ား)
- ေထာေလာ့စ္၊ ျပင္သစ္။ (ေနာက္ဆုံးေလယဥ္ဆင္မွု)
- ဟန္းဘတ္၊ ဂ်ာမနီ။ (ေလယဥ္အတြင္းပိုင္းဆင္ယင္မွုနဲ႔ ေဆးျခယ္လ္ျခင္း)
Airbus ၏တျခား အစိတ္အပိုင္းမ်ားကိုေတာ့ US အပါအဝင္ တျခားနိုင္ငံေပါင္းစုံမွတင္သြင္းခဲ့ၾကသည္။

အခုလိုအစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိေနရာေပါင္းစုံမွတင္သြင္းျခင္း၏ အဓိကျပသာနာကေတာ့ စက္ရုံကိုေရာက္ေအာင္ယင္း အစိတ္အပိုင္းမ်ားကုိ ဘယ္လိုသယ္ေဆာင္ရမလဲဆုိတာပါဘဲ။ ဥပမာ ေအာက္ဓါတ္ပုံတြင္ျပထားသည့္အတုိင္း ဤမွ်ၾကီးမားေသာေလယဥ္ကိုယ္ထည္ကို ရိုးရိုးလမ္းမၾကီးေပၚတြင္သယ္ေဆာင္ဖုိ႔မွာ အလြန္ပင္ခဲယဥ္းလွသည္။ ေန႔တြင္ Traffic ေရွာင္ဖို႔ အဓိကညတြင္သာ တစ္နာရီမုိင္ ၂၀၊ ၃၀ နွန္းျဖင့္သယ္ေဆာင္ရခဲသည္။ ထိခိုက္မွုအနည္းအက်င္း ျဖစ္သြားရုံနဲ႔ အစိတ္အပိုင္းတစခုလုံးကို သုံးလို႔မရေတာ့လို႔ အထူးဂရုစိုက္ပို႔ေဆာင္ၾကရသည္။



ေလယဥ္၏ေတာင္ပံအစိတ္အပိုင္းကိုသယ္ေနပုံ။



ေလယဥ္ကိုယ္ထည္ပိုင္းကုိ ျပင္သစ္နိုင္ငံ ဂါးေရာင္းျမစ္တေလ်ွာက္သယ္ယူစဥ္။



A380 ကိုယ္ထည္ပိုင္းကို Floating Transfer Station မွသယ္ယူေနပုံ


Airbus 380 ဒီဇိုင္းနွင့္ ဖြဲ႔စည္းထားပုံ
Airbus ကို Model နွစ္မ်ိဳးျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ ပထမ Model မွာ Airbus A380-300 ျဖစ္ျပီးခရီးသည္ေပါင္း ၅၅၅ ေယာက္ဆံ့ေအာင္ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ ေနာက္ျပီးေတာ႔ ခရီးသည္ ၈၅၃ ေယာက္ဆ့ံေသာ class တစ္တည္းထားရိွေသာ Model မ်ိဳးကိုထားရိွသည္။ ေမလ ၂၀၀၇ ခုနွစ္တြင္ Airbus က ကီလိုမီတာ ၃၇၀ ေက်ာ္ပို၍ ပ်ံသန္းနိုင္ရန္အတြက္ ခရီးသည္ခုံ ၃၀ ေလွ်ာ့ကာ ေနာက္ပုံစံတစ္မ်ိဳးျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့သည္။ ဒုဓိယ Model ျဖစ္ေသာ A380-800F မူကုန္ပစၥည္းသယ္ေဆာင္ရန္အဓိကျဖစ္ျပီး တန္ခ်ိန္ေပါင္း ၁၅၀ တန္သယ္ေဆာင္နုိင္ျပီး မိုင္ေပါင္း ၁၀၀၀၀ ေက်ာ္ပ်ံသန္းနိုင္သည္။ (မူကုန္ပစၥည္းသယ္ေလယဥ္မွာေတာ့ A380 ကအၾကီးဆုံးမဟုတ္ပါဘူ။ Russia ၏ Space Program အတြက္ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ Antonov An-225 သည္ဤကဏၭတြင္ အၾကီးဆုံးျဖစ္သည္။
A380 ၏ၾကီးမားေသာကိုယ္ထည္ကို ပ်ံသန္းနိုင္ရန္ အေရးၾကီးဆုံးအရာသည္ ၄င္း၏ ၾကီးမားေသာ Trent 900 အင္ဂ်င္ေလးလုံးပင္ျဖစ္သည္။ ယင္းအင္ဂ်င္သည္ Thrust rating ၈၄,၀၀၀ အထိေရာက္ရိွနိုင္ျပီး contra-rotating high pressure shaft (ဝင္ရိုးတစ္ခုတည္းေပၚတြင္ရိွေသာ Propeller မ်ားသည္ ဆန္႔က်င္ဖက္ ဦးတည္ဖက္ကိုလည္ေအာင္ျပဳလုပ္ထားသည္) ျဖင့္ ေလာင္စာဆီကုန္က်မွုသက္သာေစရုံမွ်မက အျခားပုံမွန္အရြယ္တူေလာယဥ္အင္ဂ်င္ေတြထက္လည္း အေလးခ်ိန္ပိုနည္းပါတယ္။

ေအာက္ပါဗီဒီရိုသည္ ဂ်က္အင္ဂ်င္၏အလုပ္လုပ္ပုံကို ရွင္းျပထားသည္။


ယင္းအင္ဂ်င္သည္ ၾကီးမားေသာ္လည္း ေသခ်ာစြာ ဒီဇိုင္းလုပ္ထားျခင္းျဖင့္ ဆူျငံမုွ အနည္းဆုံျဖစ္ေအာင္၊ ပတ္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းေစမွုကန္႔တပ္ခ်က္နဲ လိုက္ေလ်ာညီေထြမွုရိွေအာင္ဖန္တီးထားပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ A380 သြားရာေနရာတိုင္း နားပိတ္ထားရပါလိမ့္မယ္။ ယင္းအင္ဂ်င္သည္ သဘာဝဓါတ္ေငြ႔မွဆင္းသက္ေသာ ေလာင္စာေနွာကိုအသုံးျပဴထားပါတယ္။ ယင္းေလာင္စာေနွာကို မေလးရွားနိုင္ငံတြင္ GTL (Gas to liquid) နည္းပညာျဖင့္ ထုတ္လုပ္ထားျပီး A380 တြင္သုံးေသာ ေလာင္စာဆီတြင္ ၆၀ ရာခိုင္နွန္း ဂ်က္ေလာင္စာနွင့္ ၄၀ ရာခိုင္နုွန္းေလာင္စာေနွာပါရိွပါတယ္။ ယခုလိုေလာင္စာေနွာသုံးရျခင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ တစ္ေန႔တျခားရွားပါးလာေသာ ေရနံဆီေပၚမူတည္ေရးမွ ကင္းလြတ္ရန္ျဖစ္သည္။ (အေရွ႔အလယ္ပိုင္း အေျခအေနကလည္းမဟန္) ယင္းေလာင္စာေနွာကို ဇီဝေဗဒနည္းပညာျဖင့္ထုတ္လုတ္ နိုင္သည္။

အခုဒီတစ္ပတ္ေတာ့ဒီေလာက္ပါဘဲ။ ေနာက္တစ္ပတ္မွဇတ္လမ္းတြဲနဲ႔ ဆက္လက္တင္ျပပါမယ္။ ကၽႊန္ေတာ္ကေတာ့ကိုယ္ၾကိဳက္တာဘဲအဓိကတင္ျပေနတယ္။ ဘယ္လိုမ်ိဳး technology လက္ဖက္ရည္ မ်ိဳးေသာက္ခ်င္လဲဆိုတာေျပာလို႔ရပါတယ္။ ကၽႊန္ေတာ္ ရသေလာက္ေတာ့မေသခင္ ေရးသားသြားပါမယ္။ :P

13 comments:

PP said...

ကုိပိန္ေရ ေက်ာင္းသားသစ္က ေတာ္ေတာ္ဒုကၡေပးေနတယ္ ထင္ပ။ အဟိ။ :D :D

တို႔ဗမာႏုိင္ငံကေကာ ဘာအစိတ္အပုိင္းမွ မပါဘူးလားဗ်ဳိ႕။ ဗမာႏုိင္ငံက ၉၅ ရာခုိင္ႏႈန္းသန္႔စင္တဲ့ ေၾကးနီေတြ ထြက္တယ္ေလ။ တစ္ေနရာရာျမဳပ္ေနတာ ေနမွာပါေနာ္။

airbus 380 အတြက္ ေက်းဇူးပါ။ ခရီးသည္ထုိင္ခံုေတြ ပုိက်ယ္က်ယ္ထားရင္ ပုိေကာင္းမွာပဲ။ :D

အိတာ said...

ဖတ္သြားပါတယ္...ၾကိဳက္တယ္..ေလယာဥ္ကိုပါ...အဟီ...
မေသခင္ေတာ့ေရးသားသြားပါ့မယ္ဆိုေတာ့ တီးက
ေတာ္ေတာ္တြန္းထားပံုရတယ္ ဟီဟီ (စတာ)..
ေ၀မွ်တာေက်းဇူးပါ...:D

Tea said...

Thank You for the knowledge.

Tea

Tea said...

ေပဖူးခြာေရ..
သမီးေလးပဲ အင္ဂ်င္နီယာၾကီးျဖစ္မွ ျမန္မာျပည္အတြက္ တစ္ခုေလာက္ ပါရေအာင္ ထုပ္ေပးလိုက္ေတာ့...

Anonymous said...

Air Buses ၾကီးေတြ အျမဲတမ္း ဘုိးရင္းေတြထက္ ေရွ႕ေျပးေနတာ ဘိုးရင္းက ဘာမွမလုပ္ႏိုင္တာ စိတ္ပ်က္စရာပါ

PP said...

ေပဖူးလႊာတုိ႔ rocket ေဆာက္ရင္ တီးကုိ အရင္ဆုံးတင္လႊတ္ရမယ္။
ပ်က္က်တဲ့ အထဲ ပါသြား ေအးေရာ :P :P :P
ေနာက္တစ္ေယာက္ကေတာ့ မေရြးရေသးဘူး။ rocket စီးခ်င္တဲ့ သူေတြ စာရင္းေပးၾကေနာ္။
စက္မႈ(၂)က ထုတ္တဲ့ ေရသာခုိ metal quality ေတြနဲ႔ ေဆာက္ေပးဦးမွာ။ အဟိ

Thet Oo said...

စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္။ တီးေရ။

Suburban Area said...

စာရင္းလာေပးတာေတာ့မဟုတ္ဘူးေနာ္..။ကိုပိန္ တင္ျပတာေကာင္းတယ္..ႀကိဳက္တယ္ ေလယာဥ္ကို...။ဘာပစၥည္းအသစ္အဆန္းထြက္ထြက္ ျမန္မာျပည္နဲ႔ဘာမွမဆိုင္သလို႔ပဲျဖစ္ေနတာၾကာၿပီးး:(ကိုပိန္ေရ တိုက္တန္းနစ္သေဘၤာအသစ္အေၾကာင္းေရးေပးေလဗ်ာ...အဲဒါလဲေတာ္ေတာ္မိုက္တယ္၊
အရမ္းႀကီးမိုက္တယ္၊လန္ထြက္ေနေအာင္မိုက္တယ္...

သိပံၸေမာင္ပိန္ said...

ေပဖူး rocket ကလူကိုေျမၾကီးေပၚေရာက္ ရင္ အသက္ထြက္ျပီးသားအာမခံ ေပးတာလား။ ေပဖူးလြာၾကီး စက္မွု(၂) မွာ internship ရတာမဆန္းဘူး။

ေဒါက္တာရမ္းကု said...

ေရးထားတာအရမ္းေကာင္းတယ္၊ အပိုင္း-၂ ကိုေစာင့္ေနပါ့မယ္ ကိုပိန္ေရ....

Anonymous said...

ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကို A380 ၾကီး ဆင္းသြားလိုက္ျပီး.. တစ္ခ်က္ေလာက္ ဖင္လွည့္ေခါင္းလွည့္လုပ္လိုက္ရင္ ေလဆိပ္ၾကီး အမႈန္႕ျဖစ္သြားမယ္

မွတ္ခ်က္ - ဆင္းလို႕ေတာင္ရမယ္မထင္

Lin Sit Thu said...

A very good and detailed writing with great presentation... two thumbs up! You probably have done a lof of research on it. Good job!

dare2fight said...

Yo Yo !

Started to decide to bulid A380 in 2008 december 19.

Amazing ?

",?

Please check again