Photobucket

Monday, October 13, 2008

Golden Gate Bridge


မဂၤလာပါ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း နွစ္ပတ္လံုး mid-term စာေမးပဲြေတြ ပေရာဂ်က္ေတြနဲ႔ ရႈပ္ေနတာ ဘာမွ မေရးျဖစ္ဘူး ျဖစ္သြားတယ္။ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ေတာင္းပန္ေပါင္းလည္းမ်ားၿပီ။ တီးေတာင္မွ ကယ္ မင္းပေရာဂ်က္ကိုပဲ ေရးၿပီးတင္ပါေတာ့တဲ့။ နည္းနည္း ဘုလာပံုပဲ။ အဲ့ေတာ့ ဒီတစ္ပတ္မျဖစ္မေနၿပီးေအာင္ တင္မယ္ဆုိတာေတာင္ တစ္ရက္ေနာက္က်သြားျပန္ၿပီ။ ဒီ တစ္ပတ္လည္း mid-term ပေရာဂ်က္ၿပီးသြားလုိ႔ သံုးရက္ေလာက္နားေနလုိက္တာ စာေတာင္ မလုပ္ျဖစ္လုိက္ဘူး။ ကဲ… ကြ်န္ေတာ္ေျပာထားခဲ့တယ့္ ေရွးေဟာင္းဗိသုကာကို ေနာက္မွေျပာေတာ့မယ္။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မေရးဘူးလား ေမးေနတဲ့ Golden Gate တံတား အေၾကာင္း ေျပာျပပါမယ္။ ကြ်န္ေတာ္လက္ရွိေနေနတယ့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စု ကယ္လီဖိုးနီးယား ျပည္နယ္ရဲ့ အထင္ကရ landmark တစ္ခုေပါ့။

ျမန္မာလုိျပန္ရင္ေတာ့ ေရႊ၀င္ေပါက္ တံတား လုိ႔ ျပန္ရမယ္ထင္တယ္။ ၾကားရတာ ေတာနာမည္ ၾကေနတာပဲေနာ္။ အဂၤလိပ္လုိသံုးတာပဲ ေကာင္းမယ္ ထင္တယ္။ ဘာလုိ႔ Golden Gate Bridge လုိ႔ ေခၚလဲဆုိေတာ့ ဆန္ဖရန္စၥစကို ပင္လယ္ေအာ္ ရဲ့ ပစိဖိတ္သမုဒၵရာကို ထြက္ေပါက္ျဖစ္တဲ့ Golden Gate ေပၚမွာ ေဆာက္ထားလုိ႔ပဲ။ အေရာင္ကို တင္စားမည့္တာမဟုတ္ပါ။ ဒီတံတားက ဆန္ဖရန္စၥစကို ကြ်န္းစြယ္ရဲ့ ေျမာက္ဖက္ဖ်ားကေန ဆန္ဖရန္စစၥကိုၿမိဳ႕နဲ႔ ေျမာက္ဖက္မွာရွိတဲ့ မရင္း ခရုိင္နဲ႔ ဆက္သြယ္ေပးထားတာပါ။ ၁၉၃၇ခုႏွစ္မွာ ေဆာက္ၿပီးေတာ့ ဒီတံတားက ကမာၻေပၚမွာ အရွည္ဆံုး ႀကိဳးတံတား တစ္စင္းေပါ့။ အခုေတာ့ ေက်ာ္တက္ကုန္ၿပီ။ လက္ရွိ အရွည္ဆံုး ႀကိဳးတံတားက ျမန္မာျပည္ အဲ့ဟုတ္ပါဘူး မွားလုိ႔ ဂ်ပန္ျပည္ မွာရွိတဲ့ Akashi-Kaikyō Bridge ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွာေတာ့ နယူးေယာက္က Verrazano-Narrows Bridge ၿပီးရင္ Golden Gate Bridge က ဒုတိယ အရွည္ဆံုးအျဖစ္ ရွိေနဆဲပါ။

တံတားမေဆာက္ခင္ ကေတာ့ လူေတြက သမၺာန္ေတြ သေဘၤာေတြနဲ႔ ကူးတို႔ရတာေပါ့။ အေမရိကန္ရဲ့ အႀကီးဆံုးၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေပမယ့္ ဖယ္ရီေတြနဲ႔ သြားေနၾကရေသးေတာ့ အိမ္နီးခ်င္း ခရိုင္ေတြနဲ႔ ဆက္သြယ္သြားလာရဲ့ ေႏွာင့္ေႏွးေနေသးတယ္ေလ။ ပညာရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ဒီ ေပ ၆၀၀၀ေက်ာ္ ရွည္လ်ားတဲ့ ေရလက္ၾကားကို ျဖတ္ေဆာက္ဖုိ႔ရာ ေလကလည္းၾကမ္း ေရကလည္းၾကမ္းနဲ႔ အနက္ဆံုးေနရာက ေပ ၃၃၅ ေပ ရွိေတာ့ မေဆာက္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ခန္႔မွန္းၾကတယ္။ ေဆာက္ရင္လည္း တစ္နာရီ ပ်မ္းမွ် မုိင္ ၆၀ႏႈန္းနဲ႔ တုိက္ေနတယ့္ ေလနဲ႔ ကန္းသြားေလာက္ေအာင္ ပိတ္ေမွာင္ေနတဲ့ ျမဴေတြနဲ႔ေတာ့ အလုပ္မျဖစ္ႏုိင္ဘူးတဲ့။

တံတားေဆာက္ဖို႔ရာ ၾကံစည္ေနတာကေတာ့ အဆန္းမဟုတ္ပါဘူး။ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းသား James Wilkins ေရးက ၁၉၁၆ ကတည္းက San Francisco Bulletin မွာ ေဆာင္းပါးေရးၿပီး တံတားေဆာက္ဖုိ႔ လ်ာထားတင္ျပဖူးပါတယ္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ အင္ဂ်င္နီယာေတြ ခန္႔မွန္းခ်က္အရ ေဒၚလာ ၁၀၀ မီလီလ်ံ ကုန္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲ့ဒီ ေခာတ္အခါအရ လံုး၀ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ပမာဏပါ။ Joseph Strauss ဆိုတဲ့ အင္မတန္ စိတ္ကူးႀကီးတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာကေတာ့ ေဆာက္လုပ္ႏုိင္မယ္လုိ႔ တံု႕ျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ့ မူလ ပထမ ဒီဇုိင္းက ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အက်ည္းတန္တယ္လုိ႔ယူဆ ခံရတယ့္ အတြက္ ပယ္ခ်ခံရပါတယ္။ ဘယ္လုိလဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လည္း မသိပါ။ ဖတ္ရသေလာက္ ကမ္းတစ္ဖက္တစ္ခ်က္မွာ ႀကီးမားလြန္းလွတဲ့ cantilever တစ္ခုဆီနဲ႔ အလယ္က ႀကိဳးနဲပ ဆြဲထားမယ့္ အပိုင္းနဲ႔ ပါတယ့္။ လွမလွေတာ့ စာဖတ္သူေတြလည္း ျမင္ေယာင္ၾကည့္ၾကေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေဒသ အာဏာပိုင္ေတြကေတာ့ Strauss ကို ျပင္ဆင္ေရးဆြဲေစၿပီး တစ္ျခား ပေရာဂ်က္ အၾကံေပး ပညာရွင္ေတြနဲ႔ တုိင္ပင္ဖုိ႔ လက္ခံခုိင္းပါတယ္။ Strauss လည္း ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုလုံး ေထာက္ခံမႈရဖုိ႔ ေျမာက္ပိုင္း ကယ္လီဖိုးနီးယားျပည္နယ္ကို မဲဆြယ္ေနရတယ္ေလ။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား အဖြဲ႔အစည္းေတြရဲ့ အတုိက္အခံေတြလည္း ၾကံဳေတြ႕ရတယ္။ စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဌာန (Deparment of War) ကလည္း တံတားေၾကာင့္ သေဘၤာေတြ အသြားအလာ ကို လာစြက္ဖက္မွာ ေၾကာက္ေနတယ္။ ဟုတ္ေတာ့လည္း ဟုတ္သား။ အေရးေပၚ စစ္ျဖစ္ခါမွ စစ္သေဘၤာႀကီးေတြ ၀င္မရ ထြက္မရ ျဖစ္ေနမွာစိုးရတာေပါ့။ အလုပ္သမား သမဂၢကလည္း ေဒသခံလူေတြအတြက္ တံတားေဆာက္ဖို႔ အလုပ္ အာမခံခ်က္ကို ေတာင္းဆိုတယ္။ ေတာင္ပစိဖိတ္ ရထား ကုမၸဏီကလည္း သူရဲ့ ဖယ္ရီေတြ ထိခုိက္မွာစိုးေတာ့ ဒီ ပေရာဂ်က္ကို တရားစြဲေရာ။ ကား စက္ရုံေတြကေတာ့ တံတားေဆာက္ လမ္းေဖာက္တာ သေဘာက်ေတာ့ ေထာက္ခံတယ္။ ဒီမိုကေရစီေလ။ လုပ္ခ်င္တုိင္းလုပ္လုိ႔ ေဆာက္ခ်င္တုိင္းေဆာက္လုိ႔ ဘယ္ရမလဲ။ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ့ ေစတနာနဲ႔ ေဆာက္မယ္ဆုိလည္း မရဘူး။ သူ႔ဟာသူ ဘယ္ေလာက္ ေစတနာရွိရွိ၊ ေဒသခံေတြ သေဘာတူမွ ေဆာက္ခြင့္ရမွာ။

Strauss က အင္ဂ်င္နီယာခ်ဳပ္ျဖစ္ေပမယ့္ တာ၀န္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ျခား အင္ဂ်င္နီယာနဲ႔ ဗိသုကာ ပညာရွင္ေတြ ေပၚမွာပါ။ သိပ္ၿပီးေတာ့ နာမည္မသိတဲ့ ဗိသုကာ ပညာရွင္ ျဖစ္တဲ့ Irving Morrow က ဒီ Golden Gate Bridge ကို ဒီဇုိင္းဆြဲတာပါ။ သူ႔ကိုဒီဇုိင္းဆြဲဖုိ႔ မငွားခင္ကတည္းက ၁၉၁၉ ခုႏွစ္မွာ တံတားကို ကဗ်ာဆန္ဆန္ ေရးခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႀကိဳးစားၿပီးဘာသာျပန္ေပးထားပါတယ္။ ‘ ေသးသြယ္လွတဲ့ ေရလက္ၾကားကို ၾကာေညာင္းလွေသာ ေရႊေရာင္ ေန႔လယ္ခင္းမွာ ပင္လယ္ျပာက သယ္ေဆာင္လာတဲ့ ေလေျပေလညင္းက ႏူးႏူးည့ံညံ့နဲ႔ လႈံေဆာ္ေနတယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ ညေနခ်မ္း အခ်ိန္က ခ်စ္စရာအေကာင္းဆံုးပဲေလ။ အသက္ရႈရပ္သြားေလာက္တဲ့ တစ္ခဏတာ ေလးမွာ မွိန္မွိန္ေလး လင္းေနတဲ့ မ်ဥ္းေၾကာင္းပမာ မီးခုိုးေရာင္ေတာင္တန္းေလးနဲ႔ေပါ့။’ အဂၤလိပ္လုိလည္း ခံစားလုိ႔ရေအာင္ ထည့္ေပးလုိက္မယ္။ "The narrow strait is caressed by breezes from the blue bay throughout the long golden afternoon, but perhaps it is loveliest at the cool end of the day when, for a few breathless moments, faint afterglows transfigure the gray line of hills." Morrow က အေသးစိတ္ ဒီဇုိင္းေတြလည္း အကုန္ သူပဲဆဲြေပးခဲ့တယ္။ ႀကိဳး၊ လမ္းေလွ်ာက္လက္ရန္း နဲ႔ တံတားေပၚက လမ္းမီးတုိင္ေတြကအစ သီးသန္႔ ဒီဇုိင္းေတြပါ။ ဒီဇုိင္းေကာင္းတစ္ခုထြက္ဖုိ႔ဆိုတာ အေသးစိတ္က အစ ကုိယ္ပိုင္ျဖစ္မွ overall က ထူးျခားမွာ။ ေဆာက္ခ်င္ရာေဆာက္ ဟိုမီးတပ္ ဒီမီးတပ္ဆုိရင္ အလွကို ဖန္တီးတာမဟုတ္ပဲ အလွဆင္တာ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္။ စုစုေပါင္း ဒီဇုိင္းက လည္း သူ႔ ရဲ့ theme နဲ႔ လုိက္မွလည္း ျဖစ္တာကိုး။ ကြ်န္ေတာ့္ ေကာလိပ္က ဆရာေျပာပါတယ္။ မင္းတုိ႔လုပ္ေနတာေတြက အလွဆင္တာေတြ သိပ္မ်ားေနတယ္တဲ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဟုိပိစီ ဒီပိစီေလးေတြ ဘာမွန္းမသိ ညာမွန္းမသိ ေလွ်ာက္တပ္ထားလုိ႔တဲ့။ လွတယ္ ခ်စ္စရာေကာင္းတယ္ဆုိတုိင္း ေလွ်ာက္တပ္ေနလုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ ကုိယ္ဆြဲေနတယ္ ဒီဇုိင္းနဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ျဖစ္အံုးမွတဲ့။ ကြ်န္ေတာ္ သင္ရတာကို ျပန္ေ၀မွ်တာပါ။ ဆက္ေျပာရေအာင္။ Morrow က ေဒါင္လုိက္ တုိင္ကို Art Deco Style သံုးထားပါတယ္။ (Art Deco ဆုိတာ ၁၉၂၅ နဲ႔ ၁၉၃၉ ခုႏွစ္ၾကားက လႈပ္ရွားမႈပါ။ ဂ်ီၾသေမထ်ီ နဲ႔ သခ်ၤာ ေတြကို အေျခခံ ဆြဲထားတဲ့ ဒီဇုိင္းပါ။) ဒီဇုိင္းက ပင္လယ္၀မွာ အလင္းေရာင္နဲ႔ အထင္အရွားကို ျမင္ေတြ႕ရပါတယ္။ ဂႏ ၱ၀င္ဆန္တဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြ အရိပ္ေတြက လူေတြကို တံတားတစ္စင္း လမ္းတစ္ခုထက္ အႏုပညာေျမာက္တဲ့ ရုပ္ထုတစ္ခုလုိ ထင္ေယာင္ေစႏုိင္ပါတယ္။ Morrow ကပဲ တံတားကို ႏုိင္ငံတကာ လိေမၼာ္ေရာင္ သုတ္ဖုိ႔ အၾကံေပးတာပါ။ အစကေတာ့ တံတားအာဏာပိုင္ေတြက ေဆးက ဆားငန္ေရ ေတြပါတယ့္ ရာသီဥတုေၾကာင့္ မခံႏုိင္သလုိနဲ႔ အေရာင္ကို ပ်က္ရယ္ျပဳပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ Morrow က ဆားငန္ေရခံႏုိင္တဲ့ ေဆးကို ရွာေတြ႕ေတာ့ အာဏာပိုင္ေတြ လက္ခံလုိက္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စုိျပည္ ေတာက္ပတဲ့ လိေမၼာ္ရင့္ရင့္ အေရာင္လုိေၾကာင့္ တံတားကလည္း ထူးျခားသြားတာေပါ့။ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားတံတား ရွာၾကည့္ၾကပါ။ အေရာင္ေတာက္ေတာက္ တံတားေတြ ရွားပါတယ္။ အခုေတာ့ ၾကက္ေသြးပုတ္ေရာင္ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါေပမယ့္ လွပဆဲပါ။ အဓိကေတာ့ ျမဴက်လြန္းတဲ့အတြက္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာေတြ၀င္ရာမွာ ထင္ရွားေအာင္လုိ႔ပါ။ စစ္ဖက္ကလည္း သူတုိ႔ ျမင္ကြင္းကို သိသာေအာင္ အ၀ါနဲ႔ အနက္ၾကားသုတ္ဖုိ႔ တင္ျပပါေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ဒီလိေမၼာ္ေရာင္ကိုပဲ သံုးျဖစ္သြားတာပါ။ International orange ကို စပ္ၾကည့္ခ်င္သူမ်ားကေတာ့ PMS code 173 ဒါမွမဟုတ္ CMYK အေရာင္အခ်ိဳး C= Cyan: 0%, M =Magenta: 69%, Y =Yellow: 100%, K = Black: 6% သံုးၿပီး ၾကည့္ၾကပါ။

ဒီဇုိင္းကို မွတ္တမ္းတင္ရမွာ လည္း အျငင္းပြားမႈေတြရွိခဲ့တယ္။ အႀကီးတန္း အင္ဂ်င္နီယာ Charles Alton Ellis က structural design အတြက္တာ၀န္ယူခဲ့တယ္။ တံတားေဆာက္ဖုိ႔ အတြက္ စက္မႈပိုင္းနဲ႔ နည္းပညာပိုင္း ေတြမွာ အမ်ားႀကီးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေပမယ့္ သူ႔တစ္သက္မွာ မွတ္တမ္းမတင္ခံခဲ့ရရွာဘူးေလ။ ၁၉၃၁ မွာ ေတာ့ Strauss က သူ႔ကို အလုပ္ထုတ္ခဲ့တယ္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ အင္ဂ်င္နီယာ Leon Moisseiff နဲ႔ ေၾကးနန္းအဆက္အသြယ္ လုပ္လြန္းတဲ့အတြက္ ကုန္ၾကစရိတ္ေထာင္းလြန္းလုိ႔ ဆုိပဲ။ ကိုယ့္က်ိဳးျမွင့္တင္ဖုိ႔နဲ႔ နာမည္ေၾကာင့္ Strauss က တစ္ျခားသူေတြရဲ့ အားထုတ္မႈေတြကို ႏွိမ့္ခ်ၿပီး သူကသာ ဒီ တံတားအတြက္ အေရးပါဆံုးလူပါလုိ႔ သူ႔ဟာသူ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့တယ္။ တစ္ကယ္ေတာ့ တျခား ဗိသုကာပညာရွင္ေတြ အင္ဂ်င္နီယာေတြ အားလုံုးက ပိုၿပီး တာ၀န္ႀကီးခဲ့တာပါ။ ေနာက္ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ ဒီဇုိင္း အသင္း တစ္ခုလုံးကို ေကာင္းေကာင္း အသိအမွတ္ျပဳခံရတာပါ။ ေမ ၂၀၀၇ မွ Golden Gate Bridge ၿမိဳ႕နယ္ က စာတမ္းထုတ္ၿပီး ၇၀ ႏွစ္ေလာက္ ၾကာခဲ့တယ့္ ဒီတံတားရဲ့ အစြမ္းအစ ကို အဓိက အသိအမွတ္ျပဳမႈ ရရွိထုိက္သူက Ellis ျဖစ္တယ္လုိ႔ေၾကျငာခဲ့ပါတယ္။ ဒီဇုိင္းဆဲြေပးခဲ့ေတာ့ ဗိသုကာပညာရွင္ Morrow ကေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ မသိေတာ့ပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ့္အထင္ေတာ့ သူ႔ကို consultant architect အေနနဲ႔ပဲ ဆဲြေပးခဲ့တာထင္ ပါတယ္။ ႏွစ္ကလည္း ၇၀ေက်ာ္ၿပီဆိုေတာ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြလည္း ေပ်ာက္လုနီးနီးေပါ့။


Golden Gate တံတားနဲ႔ ပတ္သတ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို ေတြ႕ရွိရသေလာက္ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ပင္မတံတားအရွည္- ၄၂၀၀ ေပ (main span length ဆုိတာ ႀကိဳးဆြဲထားတဲ့ တုိင္ႏွစ္တုိင္ ရဲ့ ၾကားထဲက အရွည္ပါ။) အစ အဆံုးမဟုတ္ပါဘူး။ အစ အဆံုး က ၈၉၈၁ေပ ရွည္တယ္။
ေျဖာင့္တန္းက်ေနတယ့္ ႀကိဳးေတြက ေသးသြယ္တယ္ လုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ လံုးပတ္က ၃ေပ ၅လက္မ ရွိတယ္။ တစ္မွ်င္ထဲမဟုတ္ဘူးေနာ္။ ႀကိဳးေသးေသးေလးေတြ စုေပါင္းၿပီး အႀကီးႀကီးျဖစ္ေနတာ။
ကား ေျခာက္လမ္းသြား ျဖစ္ပါတယ္။ ေလးႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာ ေဆာက္လုပ္ၿပီး တံတားေပၚ သြားလာခြင့္ကို ေမ ၂၈ ၁၉၃၇ မွာ စတင္ဖြင့္လွစ္ပါတယ္။ ေမ ၂၇မွာ ဖြင့္ပဲြအၿပီးမွာပါ။ တံတားကို စုစုေပါင္း ၃ခါ အသြားအလာပိတ္ဖူးပါတယ္။ သံုးခါလုံး ေလတုိက္ႏႈန္း ပ်င္းလြန္းလုိ႔ပါ။
ယေန႔ ဒီလုိ တံတားမ်ိဳးေဆာက္မယ္ဆုိရင္ ေဒၚလာ ၁.၃ ဘီလီယံေလာက္ ကုန္က်မွာပါ။
တံတားကခံညားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာဟာ ကမာၻေပၚမွာ ကိုယ့္ဟာကိုယ္ေသေၾကာင္း ၾကံစည္မႈ ျဖစ္ပြားတဲ့ အမ်ားဆံုးေနရာပါ။ တံတားေပၚကခုန္ခ်ရင္ ေရျပင္ကေန အျမင့္ က ၂၄၅ေပ ေလာက္ရွိတာမို႔ ေရျပင္နဲ႔ ရုိက္မိရင္ လူကိုေသေစေလာက္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတာင္ ေရကူဒိုင္ပင္ ၁၀ ေပေလာက္ေတာင္ အက် မေတာ္ရင္ ဖတ္ကနဲ ေအာင့္သြားတာပဲ မဟုတ္လား။ ျပဳတ္က်ရင္ အရုိးက်ိဳးတာ ဒါမွမဟုတ္ အတြင္းဒဏ္ရာရၿပီး ကယ္မိရင္ေတာင္ ေသႏုိင္ေခ်ရွိပါေသးတယ္။ ေရက ၈ ဒီဂရီ စင္ဒီဂရိတ္ေလာက္ ေအးၿပီး ငမန္းျဖဴေတြလည္း တစ္ခါတစ္ရံ တံတားေအာက္မွာ ေတြ႕ရပါတယ္တယ့္။ ေသေၾကာင္းၾကံဖုိ႔ ေနရာ ေပးေနတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ေသေၾကာင္းၾကံတာက ၀ဋ္မကြ်တ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ မပူပါနဲ႔။ ေနာက္ပိုင္းၾကံခ်င္ရင္ ေတာင္ ၾကံလုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ အခု ေသေၾကာင္းၾကံစည္မႈ ကာကြယ္ေရး စကာေတြ တံတားေအာက္ မွာ အျပည့္တပ္ထားဖုိ႔ စီစဥ္ေနၿပီ။ အစကေတာ့ အေရးေပၚေခၚႏုိင္တဲ့ တယ္လီဖုန္းေတြပဲထားထားတယ္။ ည ဆုိရင္ လမ္းေလွ်ာက္ခြင့္ ပိတ္ထားတယ္။ စက္ဘီးသမားေတြကိုေတာ့ ျဖတ္ခြင့္ေပးေပမယ့္ အသံျမည္တဲ့ အေ၀းထိန္း တံခါး၀ေတြထဲ ၀င္ထြက္ေပးရတယ္။ စကာတပ္ဆင္ဖုိ႔က ေငြေၾကးကုန္ၾကမႈ၊ တံတား အလွပ်က္မွာစုိးရိမ္မႈနဲ႔ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးသမားေတြက ကန္႔ကြက္မႈေတြ (ပင္လယ္ငွက္ေတြ ျဖတ္သန္းမႈကို စကာေတြက ပိတ္ဆို႔သလုိျဖစ္ၿပီး ငွက္ေတြ စကာကို မျမင္ရင္ ညွပ္ေသကုန္လုိ႔ဆုိပဲ) ေၾကာင့္ ေနွာင့္ေႏွးေနရတာပါ။ ဟင္းဟင္း ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပလုိ႔ အဲ့ေနရာမွာ သတ္ေသမိပါတယ္ဆိုၿပီးေတာ့ တရားစြဲဖုိ႔ မၾကံစည္နဲ႔။ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး လင္းစစ္သူ တာ၀န္မယူပါ။



ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိလွပၿပီး သမိုင္းတြင္ နာမည္ေက်ာ္တဲ့ Golden Gate တံတားႀကီးက အံမခန္းပါပဲ။ ညေနဆည္းဆာအခ်ိန္မွာ တံတားေပၚလမ္းေလွ်ာက္ရတယ့္ အရသာကလည္း romantic ျဖစ္လွပါတယ္။ ပိစိဖိတ္သမုဒၵရာ ၾကီးကို ေမွးတင္လုိ႔ ေႏြးေထြးတဲ့ တံတားအေရာင္နဲ႔ ျဖန္းပက္လုိက္တဲ့ ညေနခင္း ေနလုံးၾကီးရဲ့ ရွက္ေသြးျဖာမႈေတြက လည္း ပနံသင့္သလုိ ေအးျမတဲ့ ေလညင္းေတြကလည္း လန္းဆန္းေစလုိ႔ အင္မတန္မွ လွပတဲ့ေနရာဆိုတာ သံသယျဖစ္စရာမလုိပါဘူး။ တံတားဖြင့္ေတာ့ စန္ဖရန္စစၥကို ခေရာ္နစ္ကယ္လ္က ေဒၚလာ ၃၅ သန္းတန္ သံမဏိ ေစာင္းႀကီးလုိ႔ တင္စားခဲ့တယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း အားရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြလာရင္ သြားလည္ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြလည္း အခြင့္ၾကံဳရင္ ၀င္လည္ၾကပါလုိ႔။

လင္းစစ္သူ

မွတ္ခ်က္။ ။ သိလုိတာရွိရင္ ေမးျမန္းႏုိင္ပါတယ္။ အတတ္ႏုိင္ဆံုး စုံေအာင္ေရးထားေပမယ့္ မစံုလင္ရင္ ခြင့္လႊတ္ပါဗ်ာ။

Reference: Wikipedia, www.goldengatebridge.org

10 comments:

Anonymous said...

သမီးသိခ်င္ေနတာၾကာျပီျဖစ္တဲ့ဒီတံတားၾကီးအေၾကာင္းကိုအခုလို က်က်နနရွင္းျပေပးလို႕ ဦးလင္းစစ္သူကိုေက်းဇူးတင္၏

Anonymous said...

ေနာက္က်ရင္ သိခ်င္တာေတြကိုလည္းပိုစ့္ေတြမွာတိတ္တိတ္ေလးေျပာခဲ့မယ္ေနာ္

Anonymous said...

very good information... thanks

အိတာ said...

အရမ္းေကာင္းပါတယ္...
တံတားအေၾကာင္းနွစ္ေခါက္တိတိဖတ္သြားပါတယ္..:)

Lin Sit Thu said...

အမယ္ေလး။ ဦး တဲ့ ဗ်။ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳး အသက္ ၂၀ ေတာင္ မျပည့္ေသးပါဘူးဗ်ာ။ သမီး dream က ေတာ့ လုပ္ခ်သြားရက္ေပတယ္။ ဟားဟားဟား။ ဟုတ္ကဲ့ပါ။ သိခ်င္တာရွိ တိတ္တိတ္ေလးမေျပာနဲ႔။ က်ယ္က်ယ္သာ ေျပာသြား။ ဦးက နားေလးတယ္။ ဟီးဟီး။

Lin Sit Thu said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ အိတာ။ ႏွစ္ေခါက္ေတာင္ ဖတ္သြားတယ္ဆုိေတာ့ နားမလည္လုိ႔လား။ ေကာင္း တယ္ လုိ႔ပဲ ယူဆလုိက္မယ္ေနာ္။

ေမသူပိုင္ said...

ေမာင္းေင လင္းဂ်စ္ သူ
အစ္မ ကေတာ့ ကဗ်ာေလးကိုၾကိဳက္လို႔သံုးေခါက္ဖတ္သြားတယ္ ...
ကဗ်ာေလးကို လည္းကူးသြားတယ္...
တံတားၾကီးေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ ဆႏၵသြားျပရေအာင္ free burma ဆိုျပီးေလ:P
အစ္မ အဲဒီတံတားေဘးမွာရိုက္ထားတဲ့ဓါတ္ပံုရွိတယ္
အေ၀းကေနဘဲ ရိုက္ရဲတယ္ ေတာ္ၾကာ က်ဳပ္အလွမေပၚမွာ ဆိုးလို႔:P

Anonymous said...

ေက်းဇူးပဲကြာ ကၽြန္ေတာ္လည္း စန္ဖရန္ေရာက္ရင္အဲ့ဒီမွာလမ္းသြားေလွ်ာက္လိုက္ဦးမယ္

CrazyCAT said...

scenic place to suicide!!!
thanks for the tip. ahee :P

Tea said...

ပ်င္းရင္ ခဏခဏ လမ္းသြားေလွ်ာက္ေနက် :P
ေမသူေရ သြားခ်ိတ္ရေအာင္ FREE BURMA ဆိုျပီးေတာ့ ..
ေမသူက ခြတက္ျပီး ခ်ိတ္.. ေအာက္ကေန ကင္မရာ ရိုက္ေပးမယ္ :P