ဒီေန႔ေတာ့ ဗမာအကမွာ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ကဗ်ာလြတ္အေၾကာင္းေလးကို နည္းနည္းပါးပါးေရး မလားလို႔ပါ။ ဒီေဆာင္းပါးေလးကို မေရးခင္ ၀န္ခံခ်င္တာကေတာ့ ေပဖူးက ဒီနယ္ပယ္မွာ ပညာသည္အဆင့္ မဟုတ္ဘူးေလ။ ၀ါသနာရွင္အဆင့္ဆိုေတာ့ အမွားပါရင္ ေထာက္ျပေပးဖို႔ ၀န္မေလးၾကပါနဲ႔လို႔၊ ကိုယ့္ညီမေလးပညာတိုးေတာ့လဲ လက္ဆင့္ကမ္းလို႔ ရတာေပါ့။ ^.^
ကဗ်ာလြတ္ဆိုတာ ဗမာအကရဲ႕ ပထမဆုံး အေျခခံ အကပါ။ ဒါကို လူေတြက ပ်င္းစရာႀကီးဆိုၿပီး မသင္ခ်င္ၾကဘူး။ တခ်ဳိ႕ရုပ္ရွင္မင္းသမီးေတြေလ အခ်ိန္မရွိဘူးဆိုၿပီး အၿငိမ့္ေတြတန္းသင္၊ DVD ေတြ တန္းရုိက္၊ ကဲ……ထြက္လာေတာ့ ေရႊ၀ါဆပ္ျပာေတာင့္ ႀကီးေဒၚ ေခၚရေအာင္ ေတာင့္ေတာင့္ ႀကီးေတြ ထြက္လာေကာ။
ေပဖူးသိသေလာက္ ျပန္ေဖာက္သည္ ခ်ရမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဗမာ ကဗ်ာလြတ္မွာ အဆင့္သုံးဆင့္ရွိပါတယ္။ တစ္ဆင့္မွာ ကကြက္က ၁၈ ကြက္ ကေန ၂၅ ကြက္ အထိ ပါတယ္။ အၾကမ္းျဖင္းအားျဖင့္ အကြက္ေျခာက္ဆယ္ထက္ မနည္းပါ။ ေက်ာင္းက PE မွာ သင္တာကေတာ့ သံုးကြက္ ျပီးရင္ ဆရာမေတြက Course ျပတ္ျပီလို႔ ေျပာတယ္။ :P ဒီေန႔ေတာ့ ပထမအဆင့္ေပါ့။ အကေခါင္းစဥ္ေတြေတာင္ သိပ္မမွတ္မိခ်င္ေတာ့ဘူး။
ကဗ်ာလြတ္မွာ သံုးတဲ့ ေနာက္ခံသီခ်င္းကေတာ့ မ်ားေသာ အားျဖင့္ တစ္မ်္ိဳးထဲ သုံးက်တာ မ်ားပါတယ္။ ဆိုင္း၀ိုင္းနဲ႔ တီးထားတာပါ။ ေပဖူးလႊာေတာ့ အဲဒီ သီခ်င္းေခြ US ကုိ ယူမလာ မိတာ ေနာင္တရတယ္။ ေတာ္ေသးလို႔ YouTube မွာ ရွာေတြ႔ သြားတယ္။
Beat ကို အၾကမ္းအားျဖင့္ေတာ့ ကဗ်ာလြတ္ကို 4/4 Timing နဲ႔ ကတာ မ်ားတယ္။ 2/4 Timing လဲ သုံးက်ပါတယ္။ အဲ 3/4 Timing ကေတာ့ အသံုးနည္းပါတယ္။ ဘီလူးအကတို႔ ဘာတို႔ မွာေတာ့ သံုးတာျမင္ဘူးပါတယ္္။ အဲဒီမွာ ေမးစရာျဖစ္လာျပီ။ ေပဖူးလႊာတို႔ ဂီတအေၾကာင္း သိလို႔လား? သိတာေပါ့။ ေပဖူးက ငယ္ငယ္က ေစာင္းတီးဖူးတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရုိးရုိးတီးတာဟုတ္ဘူး……ကၽြဲပါးေစာင္းတီး :P :P :P…. တေယာလဲ ထုိးဖူးတယ္။ ေဘးအိမ္ေတြက တုိင္လုိ႔ ရပ္ကြက္လူႀကီးေရာက္မလာခင္ အထိ ေလ့က်င့္ဖူးပါတယ္။ ^.^ အခုေတာ့ ဘာမွ မတီး၊မမႈတ္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။ သိတယ္ မဟုတ္လား၊ USA က ေကာလိပ္ေတြမွာ ေသနတ္နဲ႔ ၀င္၀င္ပစ္သြားတာေေတြ နည္းမွ မနည္းပဲကုိး။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ေပဖူးလႊာတုိ႔ ၿငိမ္ေနရတယ္။ မဟုတ္လုိ႔ကေတာ့ ဟင္း ဟင္း ဟင္း….
ခုနက အကကုိ ျပန္ဆက္မယ္။ ကဗ်ာလြတ္မွာ အဓိက ကေတာ့ စည္းနဲ႔၀ါး ပါပဲ။ အကတစ္ကြက္ကို ၁၆ခ်က္(beat) ကရတယ္။ ေရနည္းကေတာ့ ၁၂၃၄၅၆၇၈.၈၇၆၅၄၃၂၁ ပါ။ စည္းနဲ႔ စျပီး ၀ါးနဲ႔ ဆုံးပါတယ္။ ခၽြင္.ခ်တ္၊ ခၽြင္.ခ်တ္ ေပါ့။ ၄၃၂၁ ျပီးတာနဲ႔ မနားရပါဘူး၊ ေနာက္အကတစ္ကြက္ကို ခ်က္ခ်င္းျပန္စရပါမယ္။ ၄၃၂၁.၁၂၃၄ ေပါ့၊ စည္းနဲ႔၀ါးကေတာ့ တခ်ိ္န္လုံး မျပတ္လိုက္ ေနရပါ့မယ္။ စည္း၀ါးလြတ္သြားရင္ေတာ့ Stage စဥ္ေပၚမွာ ေရတိမ္နစ္ၿပီလို႔သာ မွတ္လိုက္ပါေတာ့။ ;)
Aerobic ကစားဖူးတဲ့ မမမ်ား သတိထားရမွာက aerobic မွာက 1 ဆိုရင္ ဘယ္ေျခေထာက္နဲ႔ အရင္စတယ္ဟုတ္? ကဗ်ာလြတ္မွာေတာ့ ဘာမဆို ညာေျခေထာက္နဲ႔ စရပါ့မယ္။ အကဆရာမ ေဒၚသီတာ၀င္းဆီမွာ ဆိုရင္ေတာ့ စမိတဲ့ ဘယ္ေျခေထာက္ သစ္သားေပတံ စပ္စပ္ေလး ျမည္းရတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ကဗ်ာလြတ္နဲ႔ သႀကၤန္ယိမ္းပါ။ သႀကၤန္ယိမ္းက ေျခဖ်ားေလးေရွ႔ေတာ့ ကရတယ္။ ေျခဖ်ားေရွ႕ေတာ့တာကလညး္ သႀကၤန္ယိမ္းရဲ့ သေကၤတတစ္ခုပါ. ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးေပါ့။ ကဗ်ာလြတ္မွာေတာ့ ေျခဖ်ားေရွ႕ေတာ့တာ လံုး၀မပါ, ပါဘူး။ ေျခေရွ႕ထိုးရင္ ေျခဖေနာင့္နဲ႔ထိုး၊ ေျခေနာက္ထိုးရင္ေတာ့ ေျခဖ်ားေလးျပန္သံုးပါ။
ေအာက္က video ေလးကေတာ့ ကံေကာင္းေထာက္မစြာနဲ႔ YouTube မွာ ရွာေတြ႔ထားတာပါ။ ကတဲ့ ေကာင္မေလးကေတာ့
ပညာသည္အဆင့္ မဟုတ္ေပမယ့္ ဆရာတင္ေလာက္ပါတယ္။ သူရွိေနေတာ့ ေပဖူးရဲ့ webcam မ်က္စိေနာက္ သက္သာသြားတာေပါ့။ ဟင္း ဟင္း…….
အသင့္အေနအထားမွာ စ ေနပါ။ အသင့္အေနအထားဆိုတာ ေျခမ်က္စိႏွစ္ခု တစ္မုိက္အကြာ၊ ေျခမႏွစ္ခု တစ္မုုိက္တစ္ထြာအကြာ၊ ဒူးႏွစ္လံုး တစ္ေတာင္အကြာ မွာ ရွိရပါမယ္။ ဒီ video မွာေတာ့ ထိုင္ရက္ေလးက စပါတယ္။ အတူတူပါပဲ။ ကုိယ္သက္သာသလုိေပါ့။
"တိုးေပတို႔ေပ၊ တိုးေပတို႔ေပ၊ ဗိ္န္းဗိ္န္းတက္ဗိ္န္း တက္ဗိ္န္း တက္။” ဆိုတာနဲ႔ စက ပါ။ အကူးအေျပာင္းလဲ ဒီတီးလုံး ပါပဲ။
ဒါကေတာ့ အကေတြရဲ့ နာမည္ေတြပါ (မွတ္မိသေလာက္ ေ၀ငွတာ)
၁။ ေျခေရွ႕ထိုး
၂။ ေျခေနာက္ထိုး
၃။ သုံးခ်က္ တစ္ခ်က္
၄။ ၾကာပန္းလွန္
၅။ ၾကာပန္းထိုး
၆။ ၾကာပန္းသိမ္း
၇။ ေမးထိုး
၈။ ပလို႔ဂ်ိ
၉။ ထဘီနားခတ္
၁၀။ ဆံၿမိတ္ခတ္
၁၁။ ၾကာပန္းေကာ့
၁၂။ ေမးထိုး
၁၃။ ေဘးတိုက္ေရႊ႔႕
၁၄။ ေမွ်ာ္ေတာ္ေယာင္
၁၅။ ဇင္ေယာ္ေတာင္ လက္ပစ္
၁၆။ ဆံထံုး နား၀ိုက္
၁၇။ ပုခုံးတြန္႔
၁၈။ ထဘီနား ၀ိုက္ခတ္
၁၉။ ဘီလူးက
၂၀။ အၿငိမ့္ေျပး
အားလုံး ႏွစ္ၿခိဳက္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ပတ္္မွာေတာ့ အေနာက္တိုင္း ျပန္သြားတာေပါ့။ ဒီတစ္ခါေတာ့ စပါယ္ရွယ္ America Ballroom Challenge အေၾကာင္း တင္ဆက္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနဲ႔ စကားမစပ္ ကိုတီးက ႏွစ္ပါးသြား က မလို႔တဲ့ မင္းသမီးလိုက္ရွာေနတယ္။ ဘေလာခ့္ဂါမမတို႔ ဘုရားတေနေပေတာ့။ ဟင္း ဟင္း၊ သိတယ္ မဟုတ္လား၊ တြတ္ပီ နဲ႔ တီး ဆိုတာ မေရွာင္ရင္ လြတ္တယ္။ ;D
ေပဖူးလႊာ
Monday, June 16, 2008
ကဗ်ာလြတ္ ကၾကမယ္
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
ဟီး.. ေနဦး..ေမးစရာရွိတယ္.. ၁၆ကြက္ မျပီးပဲ ၄ကြက္ေလာက္ကျပီး ေနာက္ တစ္ခါထဲ ေျပာင္းကလို႕ မရဘူးလား..
ျပီးေတာ့.. အမ်ိဳးမ်ိဳး အကြက္ေတြကို ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ကျပေတာ့ ပိုၾကည့္လို႕ ေကာင္းတာေပါ့.. ..
ဟုတ္ဘူးလား (အကအေၾကာင္း နားမလည္လို႕.. စည္းေဖာက္ေနရင္ ေဆာ္တီးေနာ္။)
ကၽြန္ေတာ္တို႕က Popper ေတြ ဆိုေတာ့ ဒီလို ဒိုးေဘဒိုး ေတြ သိပ္မရဘူးေလ.. အဟိ အဟိ။
ေပဖူးေရ.. ျပည့္ျပည္စံုစံုဘဲေနာ္.. တင္ျပပံုေလးေကာင္းတယ္.. You Tube က ၾကည့္လို႔မရဘူး.. ေပဖူး ကိုယ္တိုင္က ေလးသာ တင္လိုက္ပါ.. "တိုးေပတို႔ေပ၊ တိုးေပတို႔ေပ၊ ဗိ္န္းဗိ္န္းတက္ဗိ္န္း တက္ဗိ္န္း တက္။” :) ခင္မင္လ်က္ (ကိုရင္ေနာ္ခင္ေလးငယ္)
Youtube မွာ ကတဲ့သူ က ေပဖူးလႊာ လား ၊ သိပ္မသဲကြဲဘူးဗ် ၊..ဟီး
အက ေတြရဲ႕ နာမည္ေတြက တရုတ္ကားထဲက သိုင္းကြက္နာမည္ေတြလိုပဲ..စားတယ္
စတာေနာ္ ၊ အျမဲအားေပးေနပါတယ္ ေပဖူးလႊာ..ေပ်ာ္ရႊင္ပါေစဗ်ာ
I cannot load Zaw Gyi font on my computer; so please forgive me for this English comment.
Really happy to see such community interested in Myanmar KaByarLut;
Ka Byar Lut is not only basic of Myanmar dance it is very unique. Actually there is no 3/4 timing like waltz (u said in BeLu dance); only there is what we called ThonGyetSee (u snapped three WAs in two four four timing bars. Tut Byae Bae Tu Po Tu (is the song)
anyhow bravo and keep on
maung ko
native forum
Thanks for the comment and I really appreciate this.
Yes, Tu Poat Tu Post Thingyan song is also with fast 4/4 and 3/4 bars.
I find it really hard to play it on the keyboard than dancing to the song. FYI
I am also at school that's why can't write in Burmese. ;)
I hope to write more about Burmese dance and I keep looking for cool Burmese dances online.
Hopefully, I could find more and hope to acknowledge and entertain more to everyone.
;)
Post a Comment