Photobucket

Saturday, June 14, 2008

ဗိသုကာဆုိတာဘာလဲ။

ဗိသုကာဆုိတာ ဘာလဲလုိ႔ လာေမးေနတဲ့သူေတြ အတြက္ ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဗိသုကာဆုိတာကို ရွင္းျပပါမယ္။ ပို႔စ္ တင္တာ နည္းနည္းေနာက္က်သြားတာ ခြင့္လြတ္ပါဗ်ာ။ အေဖေရာက္ေနတာနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာကို တစ္ေနကုန္ မကိုင္ႏုိင္ဘူး။ (မကိုင္ရဲတာလဲပါတယ္၊ ပူညံပူညံလုပ္တတ္လုိ႔ေလ။) တီးကေတာ့ ကန္ထုတ္ခ်င္ေနၿပီထင္ပါရဲ့။ မၿပီးေသးဘူးလား ဆုိၿပီး တစ္လားထဲ လားေနတာ။

ကဲ၊ ဗိသုကာဆုိတာကို အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ေတာ့ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ အင္ဂ်င္နီယာ တုိ႔နဲ႔ဆက္ႏြယ္ေနတယ္လုိ႔ သိၾကမွာေပါ့။ အေဆာက္အအုံ အေၾကာင္းေတြႀကီးပဲ ေျပာေနတာကိုး။ ဟုတ္တယ္မလား။ အလွပတရားေတြ လည္း ပါတာမို႔ အႏုပညာရပ္ တစ္ခုလည္းထင္ေကာင္း ထင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဗိသုကာမွာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ အရည္အေသြး အဆင့္အတန္းေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဗိသုကာ လက္ရာတစ္ခုဟာ အဲ့ဒီ့ တည္ရွိရာေနရာရဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ အဆင့္အတန္းကို ေဖာ္ညြန္းတယ္။ ဗိသုကာ အဆင့္အတန္း ျမင့္မားခ်ိန္ဟာ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ထြန္းေတာက္တဲ့ အခ်ိန္လုိ႔ အမ်ားအားျဖင့္ ယူဆႏုိင္တယ္။ ဥပမာ- ေဘဘီလံု ဥယ်ာဥ္တို႔၊ အီဂ်စ္က ပိရစ္မစ္တုိ႔၊ ေရာမက ဘာသာေရး အေဆာက္အအံုႀကီးေတြ ဟာ အဲ့ဒီ ႏုိင္ငံ အဲဒီ့အခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္ထိ တုိးတက္လုိ႔ ဘယ္နည္းပညာေတြနဲ႔ ဘယ္လုိလွပေအာင္ ေဆာက္တည္ ႏုိင္ခဲ့သလဲ ဆုိတာ ေတြ႔ႏုိင္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရဲ့ ပုဂံကိုလည္းၾကည့္ပါ။ ဘယ္ေလာက္ထိ အႏုပညာ ယဥ္ေက်းမႈ တန္ဖိုး ျမင့္မားခဲ့ သလဲဆုိတာ။ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရး ေတြနဲ႔ ဘယ္လုိဆက္စပ္တာလဲဆုိတာ ေတာ္ၾကာမွ ရွင္းျပပါ့မယ္။ ေလာေလာဆယ္ ဗိသုကာကို ဆက္ရွင္းရေအာင္။


ဗိသုကာဆုိတာ အေဆာက္အအုံ၊ ပတ္၀န္းက်င္ အခင္းအက်င္း ေတြကို အႏုပညာ လက္ရာေျမာက္ ဒီဇိုင္းဆြဲ ေဆာက္လုပ္ျခင္းလုိ႔ အဘိဓာန္ကဖြင့္ပါတယ္။ ဗိသုကာပညာရွင္(Architect) ဆုိတာကေတာ့ အထက္ပါ အေၾကာင္းအရာေတြကို စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ ့သူေပါ့ဗ်ာ။ တစ္ခ်ဳိ႕ က ဗိသုကာဆိုတာ သိပၸံပညာနဲ႔ အႏုပညာကို ေရာစပ္ထား တဲ့ပညာရပ္ပါတယ့္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဗိသုကာပညာရွင္ တစ္ေယာက္ဟာ သူလုိအပ္တဲ့ ဒီဇို္င္းကို အင္ဂ်င္နီယာ နည္းပညာနဲ႔ ေဆာက္လုပ္ဖို႔ျဖစ္ႏုိင္ မျဖစ္ႏုိင္ စဥ္းစားရေသးတယ္။ civil engineerေတြက တြက္ခ်က္ေပးရတယ့္ အတြက္ တစ္ခါတစ္ေလ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြက စိတ္ကူးသိပ္ယဥ္တယ္။ မဟုတ္ကဟုတ္က ေတြသိပ္ဆြဲတာပဲ လုိ႔ေျပာၾကတယ္ေလ။ ဗိသုကာပညာရွင္ေတြ ကလည္း ေတာ္တယ့္ ေကာင္းတဲ့ အင္ဂ်င္နီယာတစ္ေယာက္က ဆြဲေပးတဲ့ပံုစံကို တစ္ေသြမသိမ္းေဆာက္ႏုိင္ ရတယ္တဲ့။ (သဘာ၀ ကို ဆန္႔က်င္တဲ့ ဒီဇိုင္းလဲဘယ္သူမွမဆဲြပါဘူး။ ဘယ္ဗိသုကာပညာရွင္မွ ေလေပၚမွာ အိမ္ေဆာက္ပါလုိ႔ဆုိၿပီး ဒီဇိုင္းမွဆြဲမေပးဘူး။) ကဲ မေဆာက္ရေသးခင္ ခြပ္ကုန္ၾကၿပီ။ ဒါေပမယ့္ အေကာင္းဆုံးဆုိတာ အေဆြးအေႏြး အျငင္းအခံု ကပဲ ထြက္လာတာ မဟုတ္လား။ မေဆြးေႏြးႏုိင္ရင္ ဘာမွျဖစ္လာမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမယ့္ ခ်ီကာဂို ေၾကာင္လိမ္ကို ဆြဲတဲ့ ကာလာထရာဗာ ကေတာ့ ဗိသုကာပညာရွင္တစ္ျဖစ္လဲ၊ civil engineerတစ္ျဖစ္လဲ ပါ။ သူ႔ဟာသူ ဒီဇိုင္းျပႆနာကို ကိုယ္တိုင္ေျဖရွင္းႏုိင္တာေပါ့။

အေမရိကန္ ပန္းပုဆရာ ရစ္ခ်တ္ ဆာရာ ကုိ အႏုပညာ(Art) နဲ႔ ဗိသုကာ(Architecture) ဘာကြာသလဲ လုိ႔ေမးေတာ့ သူက “အႏုပညာဟာ အသုံးခ်ႏုိင္စြမ္း ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ (art serves no purpose)” တဲ့။ ေသခ်ာတာ ကေတာ့ ဗိသုကာဟာ လက္ေတြ႔ အသုံးခ်လုိ႔ရတယ္။ ပန္းခ်ီဆရာသမား တစ္ေယာက္ဟာ ေန႔စဥ္လူေတြရဲ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြကို ေတြးေတာစရာမလုိ၊ အတားအဆီးမရွိ စိတ္ႀကိဳက္ စိတ္ကူးနဲ႔ ေရးဆြဲႏုိင္တယ္။ ဗိသုကာကေတာ့ လက္ေတြ႔ေပၚကို ခုိင္ခိုင္မာမာ အေျခခံတယ္။ လူထုနဲ႔ ထိေတြ႔ေနရတယ့္ အတြက္ေၾကာင့္ ျပခန္းမွာ ျပထားတဲ့ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ပန္းပုတစ္ခုလုိ စိတ္၀င္စားတဲ့သူသာ လာၾကည့္မယ့္ ပစၥည္းမဟုတ္ဘူး။ ဗိသုကာဟာ အားလုံးအတြက္ ျဖစ္တယ္၊ စားဖို႔၊ ေနဖို႔၊ ေဆာ့ကစားဖို႔၊ လႈပ္ရွားသြားလာဖုိ႔ ေနရာေတြျဖစ္တယ့္ လူတုိ႔ ဘ၀ရဲ့ ျပခန္းႀကီး ျဖစ္တယ္။

၁၉ရာစုတုန္းက ဂြ်န္ ရပ္စ္ကင္ က ဗိသုကာလက္ရာ ေကာင္းေကာင္းတစ္ခုဟာ တျခားနာမည္ႀကီး အႏုပညာပစၥည္းတစ္ခုခုနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ထားႏုိင္မွ လူတုိ႔ရဲ့ ဖန္တီးႏုိင္မႈက ေပၚလြင္မယ္တဲ့။ ဒါေပမယ့္ အခုေတာ့မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဘယ္ဗိသုကာပညာရွင္မွ ကိုယ္ယံုၾကည္ရာကို အႏုပညာေျမာက္ေျမာက္ နဲ႔ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္ ေဖာ္ၫႊန္းႏိုင္ဖို႔ သူတုိ႔ရဲ့ ဖန္တီးမႈကို အျခားနာမည္ႀကီးေတြနဲ႔ ဆက္ႏြယ္စရာမလုိပါတဲ့။ စိန္နားကပ္ ေၾကာင့္ ပါးေျပာင္တာကို မလုိခ်င္ဘူးေလ။ ကုိယ့္ဒီဇိုင္းနဲ႔သာ ပါးေျပာင္ခ်င္တာေပါ့။ ဟုတ္တယ္မလား။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရေသာ္ ဗိသုကာဆုိတာ အႏုပညာလက္ရာ ေျမာက္ေအာင္ဆြဲရုံမက လူေတြ သက္ေတာင့္သက္သာေနထုိင္ ႏုိင္ေအာင္ အဆင္ေျပေျပ အသံုးခ်ႏုိင္ေအာင္ စီစဥ္ရပါတယ္။ အေျခခံ ဒီဇိုင္း အယူအဆေတြကို မ်က္စိပသာဒရွိေအာင္ အေသးစိတ္ကို အခ်ိဳးအစားမွန္မွန္ ေနရာအေနအထား (composition) မွန္မွန္နဲ႔ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ ကုိလည္း ထိခုိက္မႈမရွိေအာင္ဆြဲရပါတယ္။ တျခားအမ်ားႀကီး ရွိပါေသးတယ္။ အဓိက အခ်က္ေတြကိုပဲ ေျပာထားတာပါ။ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ဆုိင္တယ့္ အေဆာက္အအုံေတြဆုိ ခန္းနားေအာင္ ဒီဇိုင္းထုတ္မွာလား။ ဘာသာေရးနဲ႔ဆုိင္ရင္ ဘယ္လုိ ဒီဇိုင္းဆဲြရမွာလဲ။ စသျဖင့္ နယ္ပယ္အရပ္ရပ္ ေပၚမူတည္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ဳိးရွိပါတယ္။ ဗိသုကာမွာ ထပ္ခဲြထားေသးတယ္၊ အတြင္းဒီဇိုင္း (interior design)နဲ႔ ေျမယာအလွ ဗိသုကာ(landscape architecture) ဆိုၿပီးေတာ့။ အဲ့ဒါေတြေတာ့ ရင္းႏွီးၾကမွာပါ။ အိမ္တြင္းအလွဆိုၿပီး ပလာစတာေကာနစ္ေတြ လုိက္ကက္တဲ့ ကုမၸဏီ ေက်ာ္ညာ (ေၾကာ္ျငာမဟုတ္) ေတြေလ။ ကဲဒီေလာက္ဆုိ ဗိသုကာ အေၾကာင္းနည္းနည္းေလး သိၾကၿပီေပါ့။

နာမည္ႀကီး ဗိသုကာလက္ရာေျမာက္ ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အအုံ၊ ေခတ္ၿပိဳင္အေဆာက္အအုံ အခ်ိဳ႕ ေတြရဲ့ ပံုေတြကိုေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

ျပင္သစ္က Notre Dame Cathedral

ကေမာၻဒီယားက AngkorWat

အိႏၵိယက Taj Mahal

အေမရိကန္က Falling Water House

ၾသစေၾတးလ်က Sydney Opera House

ဒူဘုိင္းက ကြ်န္ေတာ္ၾကိဳက္တဲ့ Burj-Al-Arab Hotel


ဗိသုကာအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာေၾကာင့္ အသိနည္းပါးရသလဲ ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္စဥ္းစား ၾကည့္ဖူးတယ္။ တန္ဖိုးႀကီး အႏုပညာ ပစၥည္းဆုိတာ လူေတြခ်မ္းသာမွ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ေနႏုိင္ထုိင္ႏိုင္မွ ဒါေတြကုိ စိတ္၀င္စားႏုိင္မွာေလ။ ၀မ္းမ၀ပဲနဲ႔ ေတာ့ မရွိလည္းျဖစ္တဲ့ အလွအပ အႏုအရြေတြကို ဘယ္ကလာ အခ်ိန္ေပး ခံစား တန္ဖိုးထား ႏုိင္ၾကမွာလဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဗိသုကာဆုိတာ ႏုိင္ငံေရး စီးပြားေရး လူမႈေရးေတြနဲ႔ အမ်ားႀကီး ဆုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာတာေပါ့။ ဘာလုိ႔မုိးေမွ်ာ္တုိက္ေတြကုိ အၿပိဳင္အဆိုင္ေဆာက္ၾကတာလဲ။ အေကာင္းဆံုး အထူးအဆန္းဆုံး ဒီဇိုင္းေတြကို ထြင္ၿပီးေဆာက္တာလဲ။ အဲ့ဒါေတြေဆာက္ဖို႔ ေငြသန္းခ်ီကုန္တယ္ဗ်။ စီးပြားေရး မေကာင္းတဲ့ ႏုိင္ငံေတြဟာ ဒီအလွအပေတြအတြက္ ပိုက္ဆံမျဖဳန္းႏုိင္ၾကဘူး။ ဒါေပမယ့္ အေပၚယံ အလွအတြက္ ႏွမ္းျဖဴးတဲ့ ႏုိင္ငံေတြလဲမရွားပါဘူး။ တုိက္ႏွစ္တုိက္နဲ႔ လုပ္စားေနတာေလ။ ၁၉၉၆ ကတည္းက တုိက္ႏွစ္တုိက္ကေန မတက္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ျမင့္လားဆုိေတာ့လည္း အထပ္ ၂၀ ေက်ာ္ေလး။ ႏုိင္ငံသားပိုင္လား ဆုိေတာ့လည္း ႏုိင္ငံျခားသားပိုင္။ ေကာင္းပါ့။

ကြ်န္ေတာ္ ဗိသုကာကို ေလ့လာသင္ယူဖို႔ ဆုံးျဖတ္တာဟာ ပုဂံသြားၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွပါ။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ့ ဗိသုကာ အဆင့္အတန္း ဘယ္ေလာက္ျမင့္မားခဲ့ လည္းဆုိတာ အခု ေခတ္ကို ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္လည္ခဲ့ရတယ္။ ထားပါေတာ့။ ဗိသုကာဆုိတာ ယေန႔ ျမန္မာျပည္ ေဆာက္လုပ္ေရးမွာ အပယ္ခံဘ၀ ေလာက္နီးနီးပဲ။ ဗိသုကာပညာရွင္ငွားရတာ ေစ်းႀကီးတာကိုး။ (ေစ်းႀကီးတယ္သာ ေျပာတာ ျမန္မာျပည္က ဗိသုကာပညာရွင္ ေတြလည္း ဘာမွသိပ္မရၾကပါဘူး။) ဒီဇိုင္းအတြက္ ပိုက္ဆံမကုန္ခ်င္ေတာ့ ေနလုိ႔ရၿပီးေရာ ေရာင္းထြက္ၿပီးေရာ ဆုိၿပီးေဆာက္လုိက္ ၾကတာေတြ။ နံမည္ႀကီးေကာ မႀကီးတႀကီးေကာ ေဆာက္လုပ္ေရးကုမၸဏီ တစ္ခ်ိဳ႕ ေဆာက္လုိက္ၾကတာ အခ်ိဳးမက်တဲ့ ေရာမေခတ္တုိင္လံုးႀကီးေတြ၊ အပြင့္ေတြအခက္ေတြနဲ႔ ရစရာကို မရွိဘူး။ ကန္ေတာ္ေလး ပတ္၀န္းက်င္ သြားၾကည့္၊ ေတြ႔ပါလိမ့္မယ္။ ဗိသုကာဆိုတာ အဲ့ဒီ တုိင္လံုးႀကီးေတြ ထည့္လုိက္လုိ႔ ဗိသုကာ ျဖစ္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲ့ဒီဟာေတြက ေရာမဘုရားေက်ာင္းႀကီးလုိ၊ အေနာက္တုိင္း အစိုးရ အေဆာက္အအံုႀကီးေတြ နန္းေတာ္ႀကီးေတြနဲ႔ သာလိုက္ဖက္တာပါ။ လူေနအိမ္ေတြမွာ ထည့္လုိ႔ မသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ခမ္းနားခ်င္လုိ႔ ထည့္လုိက္ေပမယ့္ မလွတဲ့အျပင္ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲသလိုပါပဲ။ ဒါဟာ ဂြ်န္ ရပ္စ္ကင္ ေျပာသလုိ တျခား အႏုပညာပစၥည္းနဲ႔ ပါးေျပာင္ေအာင္လုပ္တာပဲ။ အခုေခတ္မွာ originality ကိုဦးစားေပးတယ့္ အတြက္ အဲ့ဒီ့ အေတြးေတြက ဒိတ္ေအာက္ေနၿပီ။ အခန္းဖဲြ႔စည္းပံုကလည္း ေထာင္ထက္ဆုိးတယ္။ ေလွကားဆုိ ႏွစ္ေယာက္ တက္လုိ႔မရေအာင္ ၾကတ္တာ။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိ တရားဆြဲခံရ ျပီးျပီ။ ေနာက္ၿပီး အိမ္တြင္းအလွဆင္ဆိုၿပီး ပလာစတာ ေကာနစ္ေတြကက္လုိက္ ၾကတာလဲ မၾကည့္ခ်င္အဆုံး။ အလွဆင္လုိ႔ေတာင္ မေခၚခ်င္ေတာ့ဘူး။ မကက္နဲ႔လုိ႔ မေျပာပါဘူး။ လုိတာထက္ မပိုေစခ်င္တာပါ။ ဒါက ကြ်န္ေတာ့္အေတြး။ ျမန္မာျပည္ မခြ်တ္ခ်ဳံ က်ခင္ ႏုိင္ငံျခား ဗိသုကာပညာရွင္ေတြေခၚ ေဆာက္ခဲ့တာပဲ။ ျမန္မာ့အသံရုပ္ျမင္သံၾကား အေဆာက္အုံေတြ၊ ဦးေႏွာက္မရွိ ဗိသုကာတန္ဖိုး မသိတဲ့သူေတြ ၿဖိဳလုိက္ၾကတဲ့ ေဆးတကၠသိုလ္နားက လိပ္ခံုး စတာေတြဟာ တစ္ခ်ိန္က နာမည္ႀကီး ခဲ့တဲ့ဟာေတြေလ။ ဟုိတေလာကလည္း အထပ္ျမင့္ေတြ ေဆာက္ပါေတာ့မယ္နဲ႔ ေၾကြးေၾကာ္လုိက္ၾကတာ။ စင္ကာပူဒီဇိုင္း၊ ယိုးဒယားဒီဇုိင္းနဲ႔ စုံလုိ႔။ ဘဏ္ကိစၥလည္း ျဖစ္ၿပီးေရာ ပေရာဂ်က္ေတြအကုန္ရပ္၊ မရပ္ရင္ လိပ္ထက္ ေႏွးသြားေရာ။ ဒါေၾကာင့္ေျပာပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး၊ စီးပြားေရးက ဗိသုကာထြန္းကားေရး အတြက္ အေျခခံက်တယ္ဆုိတာ။

အေမရိကန္ သမၼတ ဂြ်န္အဒမ္(John Adams) က “ကြ်ႏု္ပ္ စစ္ႏွင့္ႏုိင္ငံေရးကို အရင္ဆုံးေလ့လာရမယ္၊ ဒါမွ က်ဳပ္ရဲ့ေနာက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ စီးပြားေရး၊ စိုက္ပ်ိဳးေရး၊ အျခားအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းေတြကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ကိုင္ႏုိင္ၿပီး သူတုိ႔ေတြရဲ့သားသမီးေတြ အလွည့္က်ရင္ ပန္းခ်ီ၊ ကဗ်ာ ႏွင့္ အျခား အႏုအလွေတြကုိ ခံစားေလ့လာႏုိင္ေစဖို႔အတြက္” တဲ့။ ကြ်န္ေတာ္အရမ္းႀကိဳက္တဲ့ quote ေလးပါ။ မူရင္းက “I must study war and politics so that my children shall be free to study commerce, agriculture and other practicalities, so that their children can study painting, poetry and other fine things”. တစ္ခါတေလ ကြ်န္ေတာ္ေတြးၾကည့္တယ္။ ဗိသုကာ အႏုပညာဆုိတာ လူေတြတန္ဖိုးထားႏုိုင္ဖို႔ တစ္ကယ္ပဲ ခက္ခဲသလားလုိ႔။ ကြ်န္ေတာ့္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ ျပည္သူေတြ ဗိသုကာ တန္းဖိုးခံစားႏုိင္ဖို႔ရာ John Adams ေျပာသလုိ ႏုိင္ငံေရးမ်ား လုပ္ရေလမလား။ ကြ်န္ေတာ္ကႏုိင္ငံေရး မလုပ္ခ်င္ဘူး။ လုပ္ရင္လည္း ကြ်မ္းက်င္မွာမဟုတ္လုိ႔။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြ ဗိသုကာအႏုပညာကို ခံစားတတ္လာေအာင္ တန္ဖိုးထားတတ္လာေအာင္ လုပ္ဖို႔ေတာ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တတ္ႏုိင္သေလာက္ လည္းလုပ္သြားမွာပါ။ ဗိသုကာ အေၾကာင္း ဘေလာ့စေရးတာက အစဦးေပါ့ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ေလရွည္တာ လည္းမ်ားသြားၿပီ။ ေရးရင္းနဲ႔ ရႈပ္သြားတာရိွရင္ ခြင့္လႊတ္ဗ်ာ။ ဆင္ေျခေတြမေပးခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အခုတေလာ အလုပ္မ်ားၿပီး စိတ္ရႈပ္ေနလုိ႔ စာေကာင္းေကာင္း မေရးႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေတာင္းပန္ပါရေစ။ မရွင္းတာရွိရင္ သိခ်င္တာရွိရင္ email ပို႔ေမးႏုိင္ပါတယ္။ C-Boxမွာ သြားေအာ္ထားရင္ေတာ့ သတိမထားမိတတ္ဘူး။ မွတ္ခ်က္ေပးထားခဲ့ေပါ့ဗ်ာ။
စာဖတ္သူေတြ ဗိသုကာ အေၾကာင္း စိတ္၀င္တစား ဖတ္ႏုိင္ပါေစလုိ႔။

ဘယ္ဗိသုကာကိုမဆိုခုံမင္တဲ့
လင္းစစ္သူ

14 comments:

ပါဂနာ said...

ညီေလးေရ.

အားမေလ်ာ့နဲ ့.ကိုယ္တို ့ေနာင္လာေနာင္သားေတြ အတြက္ပဲေပါ့.

Archi ကိုထိေတြ ့ခြင့္ရလို ့ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..

ဆက္ေရးပါ.အားေပးေနပါတယ္.

sawphonelu2010@hotmail.com said...

thanks for ur post.

ေမသူပိုင္ said...

လင္းစစ္သူ ေ၇ ဒီ ပို႔စ္ေလးတြက္ အရမ္းေက်းဇဴးတင္ပါတယ္ ဗိသုကာဆိုတာဘာလဲဆိုတဲ့အရာနဲ႔ပတ္သတ္ျပီးေျပာျပတဲ့အတြက္ရယ္ဗိသုကာကိုတန္ဖိုးထားတဲ့ေမာင္ေလးရဲ႕စိတ္ထားနဲ႔ ဗိသုကာ ကို တန္ဖိုးထားျပီးအသိတရားေတြကိုရိုက္သြင္းေပးလိုက္တဲ့အတြက္အထူးကိုေက်းဇူးတင္ပါတယ္

PP said...

ဟုတ္ပ။ ဗမာျပည္က တုိင္လုံးေရာဂါက မေသးဘူးေနာ္။ ဘာလဲေတာ့ မသိ အိမ္စ ေဆာက္တာနဲ႔ တုိင္လုံးက အရင္။ :P

Tea said...

က်ဳပ္တို႕ျမန္မာႏိုင္ငံက မလြယ္တဲ့ထဲမွာ ဗိသုကာကလည္း ပါသကိုး... အင္းေနာ္.. ဒုကၡပါပဲ.. ရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ :)

ဘာပဲေျပာေျပာ တစ္ခ်ိန္ကေတာ့ ျမန္မာျပည္ဟာ...

(ေတာ္ပီ - ၀မ္းနည္းလာျပီ.. မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး)

တစ္ခ်ိန္ကေတာ့..
တစ္ခ်ိန္ကေတာ့...
တစ္ခ်ိန္ကေတာ့.......

ဆိုတာၾကီးကို ျပန္ေတြးမိတိုင္း ျပန္ေတြးမိတိုင္း...

ရင္ထဲေကာင္းဘူး..

:(

Tea

Anonymous said...

ကိုလင္းစစ္သူ....
post ေလးကို အထူးႏွစ္သက္မိပါတယ္..
ူက်မတို႔ ရဲ႕ အင္မတန္ ဂုဏ္ယူဖြယ္ ေကာင္းတဲ့ ပုဂံ က ဗိသုကာ ေတြကို ပံုေတြ ေဝေဝဆာဆာ နဲ႔ တင္ဆက္ေပးေစခ်င္ပါတယ္.. ပုဂံ ဟာ က်မကို မိန္းမူး သြားေစဆံုး ေနရာတစ္ခုပါ ။ MM ကိုျပန္တိုင္း ပုဂံကို အေရာက္သြားၿပီး..ေရြွဆံေတာ္ေပၚ ကေန ပုဂံရဲ့ ေနဝင္ခ်ိန္ေတြကို ခံစားပါတယ္။ ပုဂံကို က်မ အႀကိမ္ႏွစ္ဆယ္ထက္ မနည္းေရာက္ဖူးပါတယ္။ ပုဂံေျမ ေပၚကိုေျခတစ္လွမ္းခ်မိတိုင္း...ခုန္သြားတဲ့ ရင္ခုန္မႈ႕ဟာ အေခါက္တိုင္း အတူတူမို႔ပါ။ အရွည္ႀကီး ရွင္းျပၿပီး ပုဂံ ရဲ့ ဗိသုကာ နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ Post ေလးကို Request ပါတယ္ရွင္။
(ခင္ေလးငယ္)

Lin Sit Thu said...

ေက်းဇူးတင္ပါတယ္…အားလုံးကို…
ခင္ေလးပုဂံဗိသုကာ အေၾကာင္း ေတာင္းဆုိတာ ၀မ္းသာအားရ ေရးေပးမွာေပါ့။ ေရးဖို႔ အစကတည္းက အစီအစဥ္ရွိပါတယ္… ကိုးကားဖို႔စာအုပ္ေတြက ျမန္မာျပည္မွာ က်န္ခဲ့တယ္ဗ်။ မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ အေကာင္းဆံုး ႀကိဳးစားေရးပါမယ္။ ပုဂံအေၾကာင္းစာအုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္… ဒါေပမယ့္ ဖတ္မယ္ဆုိရင္ သမိုင္းအေထာက္ အထား ခုိင္ခုိင္မာမာ ရွိတယ့္ စာအုပ္ေတြပဲ ေရြးဖတ္ပါ။ ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ရဲ့ တစ္ေန႔တစ္လံ ပုဂံဘယ္ေရြ႕ မလဲ ဆုိတာလဲမဆုိးဘူး။ ျဗိတိသွ်သမိုင္းပညာရွင္ G.H. Luce ကိုယ္တုိင္ ပုဂံမွာသုေတသန လုပ္သြားၿပီး ေရးတာေတြလဲရွိတယ္။
ပုဂံဆုိတာ ဘာနဲ႔မွတန္ဖိုး ျဖတ္မရတဲ့ ေနရာပါ။ ျမန္မာျပည္ေရာက္ျပန္ရင္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ထပ္သြားခ်င္ေသးတယ္။ အခုမွ ႏွစ္ေခါက္ပဲေရာက္ေသးတယ္။ ခင္ေလးထက္ဆယ္ဆ ေနာက္ေရာက္ေနတယ္။
ပို႔စ္ကေတာ့ မၾကာမီလာမည္…ေမွ်ာ္….

Lin Sit Thu said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

အႀကိမ္ႏွစ္ဆယ္ေရာက္ဘူးမေပါ႔.. သူ႔ဇာတိကိုး.. သူ႔ဇာတိကလည္း က်ဳပ္ဇာတိပါဘဲေလ.. ဟုတ္တယ္ဗ်.. ေရးဗ်ာ.. ေမွ်ာ္ေနမယ္. ခင္မင္ေလးစားလ်က္.. (ကိုရင္ေနာ္)

wynn.sun said...

ေက်းဇူးပါ..ကိုလင္းစစ္သူ.. ခင္ဗ်ားရဲ ့ ပို ့စ္ေတြကို ေသခ်ာဖတ္ျဖစ္ပါတယ္.. ၾကိဳက္လဲၾကိဳက္ပါတယ္.. ေနာက္လဲ ေစာင့္ေမွ်ာ္အားေပးေနပါမယ္..

Taungoo said...

ညီေလးလင္းစစ္သူ
ဗိသုကာပို႔စ္ေတြအတြက္ ေက်းဇူးတင္သလို ေလးလဲေလးစားပါတယ္။
“ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ရဲ့ တစ္ေန႔တစ္လံ ပုဂံဘယ္ေရြ႕ မလဲ ဆုိတာလဲမဆုိးဘူး“ ဆိုတဲ့ ညီေလးရဲ့ အညႊန္းကိုေတာ့ ျဖဳံသြားတာအမွန္ပဲ။
ဆရာၾကီးလို ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးေရးသားတဲ့ စာအုပ္အေပၚ ေတာ္ရံုလူ မေျပာဝံ့တဲ့ စကားမို႔ပါ (ကၽြန္ေတာ့္ အေနနဲ႔ေျပာတာပါ)

တီးေရ “No one is perfect“ ပဲဆိုရင္ေတာ့လည္း မေျပာေတာ့ပါဘူး။

ေမတၱာျဖင့္

Anonymous said...

အမ္......
ဟုတ္လည္းဟုတ္ဘဲနဲ႔....။
ခင္ေလး ပုဂံသူ မဟုတ္ပါ ။
(ခင္ေလး)

Anonymous said...

ဗိသုကာ အေၾကာင္းကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု မွ်ေ၀ထားတဲ့ ကိုလင္းစစ္သူကို ေလးစားေက်းဇူးတင္မိပါတယ္ရွင္ ...။
ခင္မင္လ်က္
ေလးမ

Lin Sit Thu said...

အမယ္ေလးဗ်ာ…“ေဒါက္တာ သန္းထြန္း ရဲ့ တစ္ေန႔တစ္လံ ပုဂံဘယ္ေရြ႕ မလဲ ဆုိတာလဲမဆုိးဘူး“ ဆိုတဲ့ ညီေလးရဲ့ အညႊန္းကိုေတာ့ ျဖဳံသြားတာအမွန္ပဲတဲ့…ကုိေတာင္ငူက…
ကြ်န္ေတာ္ေတာင္းပန္ပါတယ္ဗ်ာ။ အေရးအသားမညက္ တာေတာ့ ခြင့္လြတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္ေျပာတဲ့ မဆိုးဘူး ဆိုတာ တျခားသမုိင္းစာအုပ္ေတြလုိ ပ်င္းဖို႔မေကာင္းဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္တာ။ သူ႔ဟာက ဖတ္ရတာ အားရတယ္လို႔ေျပာတာဗ်။ ဘယ့္ႏွယ့္…က်ဳပ္ဆရာႀကီးကို ေစာ္ကားေန သေရာင္ေရာင္… စကားမွားေျပာမိရင္ ကန္ေတာ့ပါဗ်ာ။